Home Actualitate Orange și Vodafone, acuzate că vor să-și țină tarifele „la secret”

Orange și Vodafone, acuzate că vor să-și țină tarifele „la secret”

DISTRIBUIŢI

Președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, Cătălin Marinescu, a acuzat ieri Orange România și Vodafone România nu vor să-și informeze clienții în legătură cu tarifele și serviciile prestate. „Orange România și Vodafone România au contestat în instanță decizia Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) cu privire la obligativitatea de a furniza clienților un set de informații legate de tarifele și serviciile prestate“, a anunțat președintele instituției.
Operatorii de telefonie se consideră  prea săraci pentru a-și informa clienții în legătură cu tarifele și serviciile prestate – așa s-ar putea traduce declarația comună a acestora, dată publicității ieri, ca justificare a faptului că au contestat în instanță decizia arbitrului telecom privind obligativitatea de a oferi utilizatorilor date despre tarife.
Cosmote, Orange, Vodafone și Zapp au contestat decizia Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) întrucât „induce costuri suplimentare deloc de neglijat la nivelul operatorilor într-un climat economic dificil, pentru un beneficiu ipotetic la nivelul utilizatorilor finali“.
Deși Asociația Operatorilor Mobili din România (AOMR) a precizat că Orange, Vodafone, Cosmote și Zapp au deschis acțiuni simultane în instanță, ANCOM spune că „până în acest moment (ieri n.r.), decizia a fost atacată în instanță de Orange și Vodafone, care au cerut atât suspendarea, cât și anularea deciziei“.
„Sper că instanța va decide în favoarea utilizatorilor și că operatorii de telefonie mobilă vor înțelege și ei necesitatea ca utilizatorii lor să știe exact ce cumpără, cât plătesc și ce condiții contractuale au de respectat“, a declarat Marinescu.
Potrivit deciziei ANCOM, înainte de încheierea contractului, utilizatorii trebuie să primească un set minim de informații care să conțină: planul tarifar, valoarea sa pentru perioada inițială și serviciile incluse, cu toate taxele; tarifele pentru apeluri și condițiile de utilizare a minutelor incluse sau a creditului inclus; durata minimă a contractului și penalitățile datorate de abonat pentru încetarea contractului înainte de termen.
Totodată, utilizatorii au dreptul să consulte contractul înainte de semnarea acestuia și să fie informați prin SMS sau factură de prelungirea automată a contractului și data-limită pentru notificarea de încetare a acestuia.
Potrivit aceleiași decizii, furnizorii ar trebui să ofere ANCOM informațiile necesare pentru un „calculator de prețuri“.
Operatorii spun că au contestat decizia autorității întrucât ANCOM își depășește astfel competențele și susțin că fac „eforturi vizibile“ pentru a-și informa clienții. „Considerăm, de asemenea, că decizia nu a fost justificată de niciun fel de studiu care să evidențieze gradul de mulțumire sau nemulțumire al utilizatorilor finali. În condițiile în care acest lucru este doar bănuit de către ANC, considerăm că Decizia induce costuri suplimentare deloc de neglijat la nivelul operatorilor într-un climat economic dificil, pentru un beneficiu ipotetic la nivelul utilizatorilor finali“, a explicat AOMR.
 

POSTAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul.