ŞTIRILE ZILEI:
 
 
 
Informaţii utile

Urgenţe     112
Salvarea    961
Pompierii    981

 
Syndicate
Unde sunt dascălii de altădată? Imprimare E-mail
Scris de Mihaela Dobrescu   
„Ăia hoţi, ăştia hoţi, mama lor la toţi!“. Să nu credeţi că este cumva vreun refren al ultraşilor de pe stadioanele de fotbal, deşi aşa pare la prima vedere. Cei care înjurau ieri în gura mare în centrul Capitalei nu erau nici huliganii de pe stadioane, nici şmecherii de cartier, erau profesorii care aşa au înţeles să protesteze faţă de deciziile luate de guvern. E dreptul lor de a protesta, de a cere bani, avantaje, suspendarea disponibilizărilor etc, dar cred că modul în care au ales să facă acest lucru nu face cinste breslei pe care o reprezintă. Dascălii adevăraţi, aşa cum aveau pretenţia că sunt şi cei adunaţi ieri în Piaţa Victoriei, nu înjură în public, nu mănåncă seminţe pe stradă şi nu se comportă ca nişte huligani, indiferent de context. Dascălii care-şi trag seva din înţelepciunea lui domnu’ Trandafir sunt modele pentru elevii lor, copiii noştri. Nu ştiu care părinte îşi doreşte ca odrasla sa să înveţe la şcoală refrene cu înjurături sau cum să se comporte pe stadion. Din păcate, din ce în ce mai puţini profesori se gåndesc şi la onorabilitatea breslei pe care o reprezintă. Iar cei strånşi ieri la mitingul de protest de la Bucureşti au arătat public modul în care înţeleg ei să facă educaţie în şcoli.
Urmărind revendicările făcute public de liderii de sindicat Gheorghe Isvoranu şi Marius Nistor, am aflat că sindicaliştii din învăţămånt sunt nemulţumiţi de scăderea salariilor prin aplicarea Legii unice, de comasarea unor şcoli, de disponibilizările din sistem care ar urma să aibă loc din septembrie, dar şi pentru că nu au fost consultaţi la Legea educaţiei de către ministrul Daniel Funeriu.
E dreptul sindicatelor să protesteze în legătură cu salariile, cu disponibilizările din sistem, dar, în ceea ce priveşte noua lege a educaţiei, nicăieri nu se prevede că ministerul trebuie să o scrie cot la cot cu sindicaliştii, aşa cum proceda pånă acum Ecaterina Andronescu. Legea educaţiei este doar un pretext, deoarece organizaţiile sindicale din domeniul învăţămåntului au luat deja decizia ca, în 14 aprilie, birourile executive ale federaţiilor din învăţământ să analizeze concluziile în urma dezbaterii proiectului legii educaţiei şi să întocmească un document pe care îl vor trimite Parlamentului. Şi-atunci, singura problemă sunt banii. Iar pentru bani, organizaţiile sindicale sunt dispuse să meargă pånă la greva generală în sistem, tradusă prin îngheţarea anului şcolar.
Dacă tot sunt atåt de mult concentraţi pe problemele legate de bani, poate liderii de sindicat din învăţămånt îşi aduc aminte şi de meditaţiile date de majoritatea profesorilor, care le rotunjesc veniturile.

Meditaţiile - o sursă de bani şi de evaziune fiscală

Cånd s-a pus problema că dascălii care dau meditaţii sunt evazionişti, aceştia s-au revoltat. Dar datele de la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) arată clar că profesorii nu se obosesc să declare că dau meditaţii şi, ca atare, să plătească impozite. La solicitarea ziarului „Curentul“, ANAF a precizat că, pentru anul 2008, au fost înregistrate în evidenţa fiscală un număr de 1.471 de persoane fizice care au desfăşurat activitatea de meditatori, venitul net anual declarat fiind de 4.108.974 lei. Cel mai mare venit net anual declarat de o persoană fizică din servicii executate de meditatori este de 118.105 lei. Aceste cifre se raportează la un total de 310.000 de cadre didactice, din care aproximativ 20.000 sunt educatori şi se presupune că deocamdată copiii nu sunt daţi la meditaţii de la grădiniţă.
Un simplu calcul matematic ne arată că doar 0,5% din cadrele didactice şi-au declarat meditaţiile la administraţiile financiare. Ca să simplificăm, e vorba de doar un profesor la o şcoală în care există în medie 200 de profesori. Adică, dacă se face meditaţie la Limba Romånă, matematică, istorie, geografie, limbi străine, numai unul din acei profesori îşi declară veniturile la fisc. Asta în timp ce mulţi dascăli, la îndemul liderilor moralişti din sindicate, strigă în gura mare „mama lor la toţi!“ în piaţa publică. Dacă sunt apărătorii legii şi ordinii în Romånia, de ce liderii nu explică membrilor de sindicat că, în conformitate cu art. 9, alin. (1) litera a, din Legea 241/2005 privind combaterea evaziunii fiscale, constituie infracţiuni de evaziune fiscală şi se pedepsesc cu închisoare de la 2 ani la 8 ani şi interzicerea unor drepturi următoarele fapte săvårşite în scopul sustragerii de la îndeplinirea obligaţiilor fiscale: a) ascunderea bunului ori a sursei impozabile sau taxabile.
Numai 35 de profesori în medie pe fiecare judeţ fac meditaţii? Greu de crezut, domnilor sindicalişti, chiar şi de către un copil de clasa întåi, care ştie că unii dintre colegii săi fac deja meditaţii cu doamna învăţătoare. Surse autorizate din cadrul Ministerului Educaţiei au afirmat, pentru „Curentul“, că „dascălii din unităţile şcolare de elită dau cele mai multe meditaţii. De ce? Aici părinţii întotdeauna vor fi dispuşi să dea bani pentru pregătirea suplimentară a copiilor, chiar dacă aceştia nu au nevoie de aşa ceva. Părinţii copiilor din aceste şcoli şi licee nu-şi pun problema banilor. În mediul rural, profesori meditatori găseşti mai rar. În micile oraşe, într-o unitate şcolară, sunt doi-trei dascăli care dau meditaţii“.

Marius Nistor încurajează evaziunea

Liderul Federaţiei „Spiru Haret“, Marius Nistor, ia apărarea dascălilor meditatori care nu declară la Fisc activitatea pe care o prestează şi nu plătesc impozite: „Pe politicienii care dau «meditaţii» cine îi impozitează? Instalatorii, zugravii şi alţii care prestează fel de fel de activităţi în timpul liber plătesc impozite?“. Acesta a adăugat că „legea va fi respectată de dascăli în momentul în care legea va fi respectată de toţi“. Nistor a ţinut să precizeze că nu toate cele 290.000 de cadre didactice dau meditaţii: „Copiii fac pregătire suplimentară la domiciliul profesorului numai la materiile de examen, adică Matematică, Limba şi literatura română, Limbi străine, Istorie, Geografie, Chimie. Nu am auzit ca cineva să facă meditaţii la Educaţie fizică“. Deci, într-o şcoală cu 50 de profesori ar trebui să fie cel puţin 6,7 profesori declaraţi la Fisc, dar nu e aşa. Acesta a adăugat că „au fost dascăli care au vrut să declare la Fisc activitatea pe care o prestează în timpul liber şi să plătească impozite, însă li s-a spus că acest lucru nu este posibil din cauză că meditator nu figurează în Nomenclatorul Meseriilor din România“. Dar cei 1.471 de oameni de la catedră, care au făcut şi pregătire suplimentară cu elevii, contra cost, dar au plătit impozitele, cum de nu au păţit aşa ceva, şi dacă o să comparăm profesorii cu zugravii aşa va fi şi nivelul şcolii romåneşti.
Citeaza acest articol pe saitul tau

Comentarii (109)
RSS comments
1. 25-03-2010 19:23
cel mai jegos editorial
Cel mai jegos editorial de pana acum --- asta este! 
 
Mihaela Dobrescu - pentru o bucata de paine faci orice.  
 
Nu esti printre oameni decat pentru ca arati ca ei, desi nu esti.
Scris de neserios
2. 25-03-2010 19:44
stop
stop anarhiei profesorilor psd-pnl.contract pe un an si numai cu avizul parintilor conf. rezultatelor. VRETI BANI SI PRIVILEGII --DE CE NU INTREBATI CARACATITA PSD-PNL CUM AU DISTRUS ROMANIA .LASATI PE ACTUALI SA SCHIMBE IN BINE ROMANIA
Scris de borga
3. 25-03-2010 19:59
se fac meditatii si la ed fizica
pentru bac te sperie d-na cu baremuri si te cheama zilnic la sala contra 5 ron pe ora,toata clasa,deci cistiga 150 ron pe zi ori 4 clase egal 600.rusine sa le fie
Scris de elev
4. 25-03-2010 21:08
Această adresă e-mail este protejată împotriva spamului, JavaScript trebuie activat pentru a putea vizualiza pagina.
Pentru jegul care-si zice "neserios": Multi derbedei au ajuns profesori la specialitatea "greve", datorita politicii permisive din invatamant dusa ani la randul de mafia PSD+PNL+PC. Ce sa mai zicem de liderii sindicali specialisti in proferarea la nesfarsit a injuraturilor. Altceva nu sunt in stare, de parca au fost selectati dintre clientii permanenti ai crasmelor. Si un copil de scoala primara intelege cu usurinta faptul ca in perioada celei mai grele crize economice mondiale de la "Marea depresiune", nu este posibila acceptare oricaror pretentii salsariale si mentinerea unor scheme de personal umflat artificial. Isi bat cu nesimtire joc de tineretul studios din Romania si dupa aceea se mira ca cei mai multi, la absolvirea scolilor, vor sa plece definitiv in strainatate. Cand activistilor sindicali din invatamant, indivizi fara educatia celor 7 ani de acasa si fara o pregatire intelectuala cat de cat, sunt acceptati in ramura invatamantului, vai de soarta copiilor! Acesti marlani, de profesie derbedei, au informat oare membrii de sidicat pe care ii asmut de faptul ca in tari mult mai avansate economic decat Romania, datorita crizei economice mondiale, salariile in invatamantul public, cat si personalul din invatamant, au fost reduse drastic. Activitatea din invatamant nu ar mai trebui lasata la indemana acestor marlani imbuibati, pe care ii doare in foond de soarta tinerei generatii. Este vorba chiar de viitorul tarii si nu de cat de mult injura si castiga liderii sidcali si cei asmutiti de ei.
Scris de laurentiu
5. 25-03-2010 21:24
lui neserios
Daca asa faceti si la catedra, gresiti! In primul rand ca daca vreti sa combateti pe cineva trebuie sa folositi argumente, nu jigniri! Felicitari Doamnei Dobrescu! Parintii mei sunt profespri pensionari, eu am 41 de ani. Niciodata parintii mei nu au folosit un cuvant urat iar daca noi spuneam dce cineva ca e urat sau prost, ne tinea mama o teorie de intram in pamant. Sa cante acum profesorii pe strada "mama lor la toti" este inadmisibil. cred ca voi profesorii faceti orice pentru bani( de ex. sa injurati)nu autoarea articolului! Scuze profesorilor care nu au participat!
Scris de roxana margineanu
6. 25-03-2010 21:35
psd nu mai este la guvernare de ...
cati ani au trecut de cand nu mai este la guvernare psd? 
 
Sau alea cateva luni ALATURI DE PDL vreti sa le numarati? Ce treaba are psd cu faptul ca pdl isi bate joc de profesori? 
 
Bai manelistilor, de ce nu inchideti scolile de tot ca si asa nu va trebuie?!
Scris de neserios
7. 25-03-2010 21:43
ai idee ce salariu are
un profesor in Canada? 
 
incepe pe la 60k si se duce pana la 100k La 35 de ani o sa faci cam 80-805k 
 
Vi se pare ca profesorii din Canada sunt mai grozavi decat cei din Romania? Nu sunt!  
 
A, inca ceva: au pensie privata care le garanteaza 90% din salariul mediu pe ultimii 5 ani.  
 
Daca vrei sa scapi din Manelistan, mergi in Canada. manelistanezii nu au nevoie de scoala dupa cum vezi.  
 
Ei, manelistanezii, pot foarte bine sa traiasca si in animalitate. EBA are scoala? Nu are! Ii trebuie? Nu-i trebuie ca tasu' e sef de mafie! 
 
Mai stai pe ganduri? Lasa Manelistanul la manelistanezi si pleaca intr-o tara civilizata! 
 
Sigur au nevoie de profesori si in Europa!
Scris de neserios
8. 25-03-2010 21:45
lui neserios
Dear tu nu esti neserios, esti prost crescut! Ati scos generatii de inculti si needucati. nu va meritati salariile!
Scris de ioana
9. 25-03-2010 21:50
lui neserios
bey cretinule, ce nivel de trai are Canada? cara-te in europa si nu ne mai fu*te pe noi la cap cu frustrarile tale! sau crezi ca esti de neinlocuit? Cat despre pensie privata plateste si o sa ai si tu una! ia sictir, ratatilor si cersetorilor! credeti ca vi se cuvine ceva gratuit pe lumea asta? ce o tot frecati cu "noi ne pregatim pentru lectii" Ce plm tot cititi aceleasi 4 carti de ani de zile? si eu ca informatician nu ma pregatesc? ca daca raman in urma, pu*la bani! la voi cartile nu se schimba cate 10 ani! cersetorii draq
Scris de andrei
10. 25-03-2010 21:55
lui neserios
si da, profesorii din Canada sunt mai grozavi decat cei din Romania. McGill e in top 10. in Romania nu-i niciuna in Top 500.deci ce vreti? sa platesc eu impozit triplu ca sa stati voi cu pul*a-n sus si sa luati salariu cat mine care muncesc si 15 ore pe zi?
Scris de andrei
11. 25-03-2010 21:59
Un Sindicat Puternic..
A obtinut intodeauna din 8%;)3%, si a stiut intodeauna ce a vrut.. . 
Trebuie sa se faca lumina intr-o zi. Sau? 
Matilda
Scris de Atamild
12. 25-03-2010 22:28
Un Sindicat Puternic..
DASCALII DE ALTADATA ISI FACEAU MESERIA CUM TREBUIE NU STATEAU TOATA ZIUA IN STRADA NU STIAU DE GREVE NU MUNCEAU PENTRU BANI.ACUM LIDERII SINDICALI DICTEAZA IN FUNCTIE DE PARTIDE :zzz
Scris de inna
13. 25-03-2010 22:29
Asta e culoarea uniformei?
Constat ca dascalii au militat pentru introducerea uniformei. Acestea sunt culorile preferate? 
Este scandalos limbajul profesorilor.
Scris de ela
14. 25-03-2010 22:30
rusine unor asemenea educatori!
Daca asemenea specimene de educatori se ocupa de educatia copiilor nostrii inseamna ca vom fi terminati repede ca natiune. 
E rusinos comportamentul unor asa  
zisi educatori pe care i-am vazut la manifestatiile lor si uita ca sunt unii dintre marii evazionisti.Guvernul ar trebui sa trimita cat mai multi astfel de educatori evazionisti in fata justitiei. 
Acesti asa zisi educatori nrcivilizati,cu devieri de comportament,lipsiti de educatie,marlani pur si simplu nu au ce cauta in scolile noastre pe banii nostri.Marea majoritate dintre ei nu au ce cauta in scolile noastre nici ca oameni de servici pentruca nu au nici cei 7 ani de acasa si nici nu au invatat nimic in scoala. 
Si apoi cu un lider sindical ca Nistor nu ne putem astepta la ceva mai bun.
Scris de ion roata
15. 25-03-2010 22:45
da' eu nu sunt profesor ...
nu sunt profesor looserilor! 
 
cativa aberanti m-au injurat. Va multumesc. Nu ma impresioneaza isteriile unor manelisti. 
 
Ramane cum am stabilit. Sunteti niste dependenti emotionali de guru. guru va controleaza creierul si va ordona sa va indignati de ceva care nu are sens! 
 
 
Salariile reprezinta 10% din bugetul Romaniei! 
 
Ce treaba are sa-ti creasca tie impozitul mai aberantule! 
 
Tot ce au de facut este SA FURE MAI PUTIN DI CEI 90%! 
 
SALARIILE SUNT 10% DIN BUGETUL ROMANIEI! 
 
Vai mama voastra de dependenti emotionali de guru tziganilor marinari!
Scris de neserios
16. 25-03-2010 22:51
Modelul lor este Bocciu!
Si micul lingau pe nume BOC este tot profesor de meserie si am vazut ce fel de loaza este in materie de meserie. Daca aceasta nanie umana iese in fata studentilor cu gargara lui de prostit lumea , ma sochez ce viitor p[oate sa iasa din profesiunea lui. Isi da doctoratul in "bicameralism parlamentar" dupa care il linge in cur pe Basescu si lupta pentru desfiintarea lui. Urla cit poate sa e mareasca salariile "nesimtite" ale profesorilor iar cind ajunge premier da ordonanta de guvern pentru a anula legea. Ce sa mai crezi de un asemenea titrez care se inalta pe calcicie sa se dea mare?
Scris de meserias
17. 25-03-2010 22:53
sindicalistii lu'ilici !
Nerusinatii astia de la spiru ha-haret sunt servitorii nemijlociti ai lu' ilici!In Romania si-au pierdut locurile de munca, in ultimii 20 de ani, cel putin 2 milioane de angajati din sfera productiva a economie dar si din cea neproductiva(bugetari ca voi)! 
Voi, nulitatile de la "spiru, slugi docile a lu ilici" sunteti o entitate neglijabila!  
In urmatorii ani veti fi "cernuti" iar "taratzele si neghinele", astazi in cantitate uriase in sistemul de invatamat vor fi aruncate la gunoi!  
Decat sa bateti strazile si bulevardele punandu-va poalele'n cap, mai bine ati puneti mana pe carte, sa va salvati viitorul! :sigh :cry :grin
Scris de Pitt
18. 25-03-2010 22:57
Educator
Eiorialul a fost scris de o imbecoila. 
 
Curentul a ajuns înemenea Hal! 
 
Rusine!!!!!
Scris de Gruia
19. 25-03-2010 23:58
Bravo pt articol
Acelasi lucru ma gindeam si eu azi uitindu-ma la TV. Limbajul, fetzele celor care spun ca sint educatori. Este ridicol! Nu se gindesc o clipa ca cei care au de suferit sint elevii... Primesc salariu pe 12 luni (si am auzit ceva si de un al 13 lea salariu!!!!! e anul compus din 13 luni in Romania?) dar ei de fapt muncesc 9 luni pe an. Si aceste luni vai de ele in majoritatea cazurilor. Pt ce sint platiti 12 luni? Rare sint cazurile in care se mai face scoala adevarata in institutiile scolare din Romania. Majoritatea parintilor sint nevoiti sa angajeze meditator pt copii. Te face sa crezi ca asta e ideea prof. Nu pot sa cred ca nu exista tineri iesiti dupa bancile facultatii in fiecare an care sa poata sa fie angajati in locul acestor asa zisi prof/invatatori. Afara cu ei. Trebuia ne gindim la copiii nostri.
Scris de dawnat
20. 26-03-2010 00:22
@neserios
vorbesti prostii.in canada profesorii sunt cel mai slab platiti.$30000pe an si multi din ei sunt part time,fara drept de concediu,programul lor de munca este dela 8la2 si multi pentru un banut in plus fac un fel de babysitter cu copii care n-au unde sta pina vin parintii dela slujba.dar fiecare judeca;meseria nu ti-o da dumnezeu,ti-o alegi singur,iar ce-i care vor un banut mai mult isi iau al doilea job.si in canada sunt restrictii asupra cheltuielilor,dar cetatenii (majoritatea imigranti,inteleg si respecta deciile guvernului.tu ca produs al categoriei voicu and compania nu poti intelege asta ca nu te ajuta bibilica
Scris de rea de gura
21. 26-03-2010 01:27
eu stau in toronto
vai mama ta...
Scris de neserios
22. 26-03-2010 01:59
@neserios
Trebuie sa fii tare dus cu pluta(in Toronto),sau mai bine spus sa fii un sado-masochist ca sa postezi asemenea idiotenii si apoi sa fii injurat de toata lumea NORMALA.TARE MANDRU TREBUIE SA FII DE TINE,CITIND CUM CEILALTI TE "INJURA"Asa ca mare este gradina lu-I DUMNEZEU..... :roll
Scris de strong007
23. 26-03-2010 03:06
ROMANIA S.R.L
Acestea sunt consecintele acestor ani de DEMOCRATIE si de LIBERTATI maxime.Daca acum ne intrebam UNDE SUNT DASCALII DE ALTA DATA tot la fel de bine ne putem intreba si unde sunt: RESPECTUL,EDUCATIA,BUNUL SIMT si OSPITALITATEA ROMANEASCA DE ALTA DATA?Din pacate toate acestea au cam disparut si nu cred ca o sa le mai putem avea o data.
Scris de un BUN ROMAN
24. 26-03-2010 03:36
Mă uitam la sindicalistul Hader...
Dacă un asemenea individ, care nu ştie diferenţa dintre "considerare" si "consideraţie", a ajuns profesor universitar, vă dati seama ce jale este in rest...
Scris de Săraca Limba Romană
25. 26-03-2010 03:42
Da, dar uiti o chestie,
Hader asta este jidan. De ce trebuie sa invete si limba romana?  
Si Basescu face aceeasi confuzie.
Scris de Apa de ploaie
26. 26-03-2010 06:38
Adevaratele valori
Pt.cc:Mii de multumiri,aveti deosebitul meu respect,sunteti un veritabil exemplu de inalta moralitate,un exemplu demn de urmat.
Scris de pandora
27. 26-03-2010 06:52
jegosul NESERIOS
:( :( :( :( Ai aparut DOBY :eek :eek :eek
Scris de rsss
28. 26-03-2010 07:17
Profii
La cele 16-18 ore de predat pe săptămână, profesorii ar putea să-şi mai ia un job. O să spună că au de corectat lucrări, mai pun o oră pe zi, că au de pregătit lecţiile pentru a doua zi. Dar noi nu trebuie să ne pregătim? În IT dacă nu înveţi mereu, în doi ani eşti scos pe tuşă. La noi la firmă lucrăm 10-12 ore pe zi şi nu ni se plătesc suplimentarele, dar ce să spui când vezi câşi oameni au fost trimişi în şomaj? Şi noi, cei rămaşi am avut şi şomaj tehnic, cfp, etc. Profesorii unde se trezesc?
Scris de Silviu
29. 26-03-2010 07:27
pt.32
sunt de acord cu dvs. dar de ce profesorii care nu sunt de acord cu manifestantii, nu strang semnaturi in acest sens, pentru ca noi,spectatorii, sa nu mai generalizam.
Scris de horia
30. 26-03-2010 07:41
buna ideea !!!
Ideea lansata de petre poate fi de bun augur pentru a se schimba ceva in invatamantul romanesc. DE CE ? 
1.daca functioneaza ca o unitate independenta financiar, depinde de managerul scolii cum isi cheltuie banii: 
2.cunoscandu-si potentialul financiar poate sti cat si cati profesori poate plati: 
3.ar crea o responsabilitate mai mare managerului privind calitatea muncii colectivului stiind ca, daca parintii nu sunt multumiti de acestia, vor face publicitate negativa si numarul de elevi va fi in scadere; 
4. daca scade numarul de elevi si suma incasata de scoala se va reduce si incet incet, datorita muncii de calitate slaba vor intra in lichidare; (si asa, va dispare o unitate scolara ineficienta!!!) 
5.se va mari responsabilitatea managerilor care, din veniturile incasate va trebui sa se gospodareasca sa-si plateasca apa, lumina, caldura, tipizatele, rechizitele, etc.etc; 
6.se va face o selectie adevarata, logica si "naturala" cum s-a mai spus, fara ca ministerul sa intervina !! 
7. se va putea reorienta forta de munca din inspectoratele scolare numai pentru verificare calitatii muncii didactice (indrumare, verificare, control). 
8. scolile publice vor fi mai motivate sa elimine balastul (de orice fel) si se va crea o concurenta reala ! 
9. intr-un climat de "concurenta educationala" scoala romanesca se va relansa si.... 
10. VOM CASTIGA CU TOTII !!!!
Scris de ene
31. 26-03-2010 07:42
buna ideea !!!
monik ai dreptate. Fetita mea e la liceu acum. De ce la matematica nu sufla nimeni in clasa iar la celelalte obiecte e galagie, fac misto de profi? deci se poate daca stii sa te impui si esti serios. si inca ceva, profesoara de matematica face in fiecare sambata meditatii la scoala fara bani cu cine vrea sa vina!!!!! asta inseamna sa fii profesor adevarat. si bineinteles ca nici noi, parintii nu suntem nesimtiti si cu fiecare ocazie ii facem cate un cadouas dar dumneai nu pentru asta face si nu toti parintii isi permit macar sa-i ia flori la fiecare ocazie! cand a fost doamna bolnava, copiii erau inebuniti ca a venit si i-a tinut locul altcineva la care era galagie etc. intelegeti dragi profesori ca problema e la voi, in principal?
Scris de claudiu
32. 26-03-2010 07:48
pentru Horia
Stii de ce Horia? pentru ca ei stau si isi vad de treaba, nu-si permit sa piarda "timpul scolii si al copiilor" cu revendicari ! Aici este diferenta !!!!
Scris de petre
33. 26-03-2010 07:57
titlui meu era pt.monik
mi-ati pus acelasi titlu ca la comentariul lui ene. aveti o problema la soft?
Scris de claudiu
34. 26-03-2010 08:00
cei oameni nu reprezinta profesorii
Ei reprezinta ,, SMECHERII'' . Cei care au obitnut in instanta mariri de 33 %la salariu , adica majoritatea profesorilor sunt fraierii! Si acum se plang ca le-a scazut salariul . Pe ce lume suntem ? Aparatul de stat vrea tot mai mult, cei care trebuie sa produca sunt tot mai putini si se multumesc cu din ce in ce mai putin.Cei care striga mai tare , primesc mai mult. ne intoarcem in 1990? Bunul simt nici macar nu a incoltit in 20 de ani . Greselile de vorbire ale Elenei Basescu tin prima pagina o saptamana ,in timp ce despre cum a cheltuit guvernul tariceanu banii nostri se discuta pe bloguri.Poate nu inteleg eu lumea cum trebuie.
Scris de Dorin Bretan
35. 26-03-2010 08:05
Refrenul
Am urmarit si eu al tv si am avut ca refrenul cu care incepe articolul era "fredonat" chair de actre o doamna profesora ! Sau paote ac o fi fost o "doamna de servici", dar tot doamna era.  
P.S. Daca respectivii dascali se lasa dirijati de un gunoi (si pensionar pe deasupra) ca Gheorghe Izvoranu, tatal chiulangiilor nulitatilor si aranjorilor din Iasi profesorilor din Iasi, nu ne putem astepta la altceva.
Scris de Mobius
36. 26-03-2010 08:09
Refrenul (bis)
Scuze! Reiau cu corecturile necesare. 
Am urmarit si eu la tv si am vazut ca refrenul cu care incepe articolul era "fredonat" chiar de catre o doamna profesora ! Sau poate ca o fi fost o "doamna de servici", dar tot doamna era.  
P.S. Daca respectivii dascali se lasa dirijati de un gunoi (si pensionar pe deasupra) ca Gheorghe Izvoranu, tatal chiulangiilor nulitatilor si aranjarilor (concursuri etc etc) profesorilor din Iasi, nu ne putem astepta la altceva.
Scris de Mobius
37. 26-03-2010 08:30
lui neserios
D-l neserios sa fie serios si sa ne pupe in DOS-ul scolii
Scris de KamBey
38. 26-03-2010 08:39
Lege fiscala este si pentru dascali
As dori sa stiu:  
1.Ce program de lucru desfasoara profesorii la scoala din 25 iunie si pana in 15 septembrie? 
2. Cati profesori care presteaza ore de meditatie cu elevii au atestat pentru acest lucru? Cati dintre profesorii care au prestat contracost ore de meditatie cu elevii au platit impozit catre stat pentru veniturile suplimenmtare obtinute, asa cum prevede legea ?
Scris de Agentul fiscal
39. 26-03-2010 08:41
lui neserios
loser esti tu (cu un singur "o", da? Cu ce gresesc eu, care lucrez la patron, sa mi se ia mie din salariu pentru a plati un profesor care nici macar nu se duce zilnic la munca (numara numai vacantele pe care le are).In aceasta perioada ar trebui sa intelegem toti ca trebuie sa iesim din criza, dar nu cerand salarii si sa ajungem in situatia Greciei sau a Bulgariei. Eu prefer sa stau un an-2 cu salariul pe care il am (700 RON), dar sa-mi fie bine dupa.
Scris de dragos
40. 26-03-2010 08:48
nemunca prost facuta
Am inteles eu bine? tov-ii profi lucreaza doar 14 ore per week, elevii vreo 30-35 ore, minerii 30 ore, restul jobistilor, vreo 40 ore? Deci minorii (elevii) muncesc cat adultii. Intreb si eu atunci, de ce ne calicim generatiile viitoare? - elevii muncesc la scoala si acasa ca ocnasii. In domeniul meditatiilor s-a format o adevarata caracatita, copii la scoala sant tratati de-a moaca, special pentru a apela la meditatii. O meditatie = 50 ron ori cel putin 3 materii = 150 ori 4 week = 600 ron pe luna, atata il costa cel putin pe un copil *scoala-spaga*, altfel iese un abramburit total. Scoala romaneasca trebuie restructurata la sange, cu orice risc si eliminate *cadrele* care paraziteaza sistemul, pe profesorasi ii doare in cur de invatamant va spun eu pe ei ii doare doar de BANI! Aici ar trebui sa intre DIICOT pe fir, pentru ca se atenteaza grav la viitorul statului.
Scris de analfabetii de profesorey
41. 26-03-2010 08:51
Parerea mea
Sunt curios daca vreun ziarist i-a intrebat pe protestari: efectiv citi bani cash duc acasa in fiecare luna? Cred ca majoritatea peste 1000-1200 de lei pe luna. 
Intreb: de ce nu ies in strada cei din sectorul privat, acei multi care tin in carca toata Romania? Cei care (multi cu diplome, studii superioare) cistiga poate mai putin decit un profesor, un medic, un judecator, decit un agent de politie, un fctionar din administratie sau din deconcentratele numeroase si inutile etc. Pe de alta parte, delasarea este tipica si in invatamint, ca dealtfel peste tot in Romania. Daca materia s-ar preda cum trebe in scoli, n-ar mai fi nevoie de meditatii costisitoare. Si inca ceva: mie mi-ar fi rusine ca votul sa-mi fie cumparat cu o promisiune de marire de salariu de 50%. Mi-ar fi rusine sa cumpar voturi (coruptie politica in toata regula, nu?) cu asemenea promisiuni aberante. Onestitatea, corectitudinea, decenta, spiritul civic a lipsit, si va lipsi in continuare in aceasta tara.
Scris de Horatio
42. 26-03-2010 09:31
Profesorii
Parintii mei au fost invatatori cu niste salarii de mizerie dar isi faceau treaba.Nu am auzit vreo injuratura sau cuvant urat in casa.Iar "Astia" care au iesit in strada asta-i invata pe copii,injuraturi ca pe stadion?Iar liderii in marea lor majoritate sunt tot aia de 20 de ani.Unii sunt actionari la diverse firme(Nistor la Realitatea) iar altii nu fac nimic decat sa-i adune pe profesori ca pe o turma si ,la sfatul PSD si PNL, sa incerce sa blocheze anul scolar!Iar meditatiile date pe zeci de lei,de ce nu vorbesc si despre asta?Nu-si fac treaba la scoala ca sa-i oblige pe parinti sa le plateasca sute de lei pt. meditatii.Cred ca mai sunt si profesori onesti si care-si fac treaba dar,din pacate ,am impresia,ca sunt prea putini!Ar trebui sa ia atitudine! :(
Scris de Gabi
43. 26-03-2010 09:37
Profesorii
Autorul acestui articol se vede ca nu prea a avut legatura cu scoala si acum face articole comandate politic. Esti un manelist jegos!
Scris de io
44. 26-03-2010 09:38
andrei
bravo Andrei, ai pus punctul pe i. ni s-a acrit de acesti dacali nenorociti care nu stiu nici tabla inmultitii si nici gramatica cit un elev de a-v-a. :(
Scris de ana
45. 26-03-2010 09:41
Oare?
Oare cei care injura de mama focului breasla profesorilor, inclusiv semnatara acestui articol "suculent", nu au facut scoala in Romania? Nu sunt ei rezultatul aceluiasi sistem? Sa intelegem ca cei care ii injura de mama focului pe profesori, astazi, cand s-au ridicat impotriva PDL-ului , atunci cand Tariceanu nu a vrut sa le mareasca salariile platind politic la alegeri, erau de partea lor? Credeti ca sunteti deasupra tuturor daca ii injurati? HM !!!
Scris de Boc
46. 26-03-2010 09:53
Lui Ana
Oare nu te uiti in ce hal ai scris mesajul? Normal ca ii urasti pe dascali ... sincer nu cred ca ai dat prea mult pe la scoala ...
Scris de Boc
47. 26-03-2010 09:53
Astia sunt educatorii generatiei tinere?
O sleahta de derbedei, asa a aparut meetingul asa zisilor profesori la TV. CUM ARATAU PROFESORII DE ALTA DATA!!!!!!!Nu-mi pot imagina profesorii mei de liceu si cu atat mai mult cei din facultati, sufland in trompete pe strazi Si erau oameni cu venituri modeste saraciti de comunisti Dar erau PROFESORI CU P MARE nu tot feleul de asa zisi absolventi de Spiru Haret Iar Nistor si Isvoranu seamna cu niste agitatori comunisti din anii 50 Rusine La munca nu la cersit sunteti dascali din bransa celor care au dat jerfe patriei , care au scos intelectualitatea eminenta a tarii intre cele doua razboaie mondiale umblan cu ciorati carpiti, nu imbuibati ca voi care vreti termopane si grasie de parca scandurile va put
Scris de Rodica
48. 26-03-2010 09:58
alte venituri neimpozitate
Multe invatatoare, dupa orele de curs, iau acasa elevi,pana la ora 16.00, cand ies parintii de la serviciu, contra unor sume importante(5oo-7oo)lei lunar/elev.
Scris de Gabriela
49. 26-03-2010 10:57
"Reforma" de dupa `90...
Imediat dupa cotropirea Romaniei, Imperiul Mafiei a inceput redistribuirea profesorilor din marile orase, care faceau naveta. Punctaje cu anii de naveta, numar de copii, etc. 
Fiul meu era la un Liceu de elita, pe atunci, MF3 din Titan. 
La o sedinţă cu părintii, am constatat cu groază ca diriginta, doamna Popa, profesoară de limba romană, fostă navetistă la Olteniţa, facea niste greseli de exprimare cum n-am mai văzut decat la analfabeti.  
Prăbusirea calitatii Liceului in doar cativa ani, n-a mirat pe nimeni. 
Doamna Popa nu era singura navetistă venită la MF3 dupa `90.
Scris de Nimic nu este intamplator,
50. 26-03-2010 11:50
Imi permit o observatie,
Fara o legislatie clara care sa faca doua lucruri: sa stabileasca niste impozite normale, sa urmareasa plata lor, orice abordare a impozitarii veniturilor din meditatii are ceva de lucru facut aiurea.In ce priveste participantii la miting, ati verificat cumva citi erau intr-adevar membri ai corpului didactic si citi erau participanti de umplutura?Eu nu prea mai iau de bun orice fara sa verific, dvs. ca jurnalisti cu atit mai mult ar trebui sa faceti asta. O zi buna!
Scris de Sile



Alte articole scrise de acelaşi autor:


 
Arhiva 2010
 
SC Dramiral Media Group SRL.
Copyright © SC Dramiral Media Group SRL. Toate drepturile rezervate.
Programare si design www.spider.ro