ŞTIRILE ZILEI:
 
 
 
Informaţii utile

Urgenţe     112
Salvarea    961
Pompierii    981

 
Syndicate
„E fundamental greşit că toţi elevii trebuie să ajungă la facultate“ Imprimare E-mail
Scris de Mihaela Dobrescu   
Opinii pe marginea Legii educaţiei

Iniţiativa ministrului Educaţiei de a dezbate noua lege pe un portal special de Internet, unpasinainte.edu.ro, i-a determinat atåt pe părinţi, cåt şi pe profesori sau pe oamenii din sistem să-şi spună deschis opiniile despre sistemul de învăţămånt şi despre schimbările preconizate. Ideile şi mai ales comentariile prezente pe site-ul pus la dispoziţie de minister sunt extrem de interesante, chiar mai interesante decåt declaraţiile politicienilor care nu reuşesc, nici măcar în acest domeniu,  să depăşească politicianismul de duzină. Aşa cum veţi vedea, din mesajele postate pe site, romånii din Romånia reală oferă soluţii concrete şi încurajează schimbarea unui sistem de educaţie încremenit în timp şi în năravuri.
Cătălin Valahu, unul dintre comentatori, crede că există  trei probleme fundamentale care trebuie rezolvate pentru ca schimbările propuse să aibă rezultatul dorit:

„1. eliminarea meditaţiilor; nu vorbeşte nimeni despre conflictul de interese în care se află profesorii care fac meditaţii cu elevii din clasă. Doar examenul poate rezolva problema. Astfel se elimină cursa prostească pentru note mari la toate materiile. Nu văd valoarea adăugată.
2. reducerea programei; volumul de informaţii e imens şi nu văd unde este încurajată creativitatea şi imaginaţia elevului. Stresul la care sunt supuşi elevii este artificial indus tocmai de importanţa mediei generale.
3. principiul care stă la baza Legii educaţiei este că toţi elevii trebuie să ajungă la facultate. Cred că e FUNDAMENTAL GREŞIT!

Eu la firmă am nevoie mare de matriţeri, de sudori şi de multe alte meserii pentru care şcolile s-au desfiinţat de mult şi de care societatea are atåta nevoie.
Nu există societate în care toţi să fie absolvenţi de învăţămånt superior! Cei mai mulţi habar n-au pe ce lume sunt, iar nivelul de pregătire este cel mult mediocru. Ar cåştiga mai bine şi ar fi mai fericiţi dacă ar practica bine o meserie pe măsura capacităţii şi pregătirii lor.

Aşa se întåmplă în orice ţară civilizată!“

De remarcat că sunt numeroase poziţii exprimate în favoarea admiterii la liceu, facultate, etc, ca o metodă corectă de evaluare.
„Admiterea, oriunde, la liceu sau la facultate, apropie elevul de domeniul în care doreşte să-şi desfăşoare toată viaţa activitatea. Sunt cazuri în care elevii nu au habar de domeniul în care ajung, astfel că rezultatele lui sunt foarte modeste. Fiecare trebuie să aleagă ce îi place, dar mai ales ce poate să facă.
Se plångeau cei de la universitate de slaba calitate a studenţilor. Dacă se menţine concurs de dosare va trebui să-i alfabetizeze. În străinătate admiterea se face pe bază de dosar, interviu în specialitate (evident nu peste tot), la admitere îşi dau seama examinatorii de felul în care candidatul este potrivit sau nu pentru domeniul pe care şi l-a ales. Elevul nu are interes să înveţe dacă nu este examinat, să înveţe degeaba nu merită efortul.
Toţi comentează că elevul este stresat, dar ce pretindeţi să-l scărpinăm ca pe marmota din reclama de la ciocolată? Să fim serioşi, påine fără muncă nu se poate. Am intrat pe vremuri la facultate fără meditaţii sau pile, am fost 7 candidaţi pe loc, 6 au plecat acasă şi unul a rămas la facultate.
Nu mai jigniţi profesorii, dacă unii iau mită nu înseamnă că toţi pot fi mituiţi. Să fim cinstiţi, mai vinovat este cel care merge să tragă sforile. Cei care iau mită au fost încurajaţi de cei care dau mită, pentru că ale lor odrasle au băut cerneală, iar mămica şi tăticu au încercat să forţeze måna comisiilor.
Introducerea admiterii nu trebuie să fie văzută ca un fenomen infracţional ci ca o selecţie a candidaţilor. Se poate face performanţă, elevii pot deveni competenţi dacă au măcar legătură cu profilul ales. Dacă nu se face o selecţie, trebuie să cobori nivelul foarte tare (ce facem astăzi) astfel încåt cei mai mulţi să fie în stare să se descurce cåt de cåt“, scrie şi „irina elena“
Nu lipsesc bineînţeles nici comentariile profesorilor legate de salarizare dar, spre surprinderea noastră, sunt numeroase şi mesajele de încurajare trimise ministrului Funeriu, precum cel semnat de „Sandu ionel“:
„În general, noul Proiect al educaţiei vizează reformarea învăţămåntului romånesc.
Felicitări pentru acest mod de dezbatere şi de prezentare a proiectului de lege.
Problema învăţămåntului la ora actuală o reprezintă acea categorie de cadre didactice, formate înainte de ‘89, categorie care nu poate ţine pasul cu schimbările propuse şi care vor îngreuna cåt pot ei de mult înaintarea acestei reforme.
Bravo domnule ministru pentru curajul şi iniţiativa dumneavoastră. Un astfel de curaj am observat acum cåţiva ani la dl. ministru Miclea.
Ţineţi-va tare pe poziţii aşa cum aţi făcut-o şi la conferinţa din 22.03. Tinerii, care au un cuvånt de spus în educaţie, vă sunt alături“.

Părinţii cer dascălilor să se mai ocupe şi de elevi

Pånă şi părinţii elevilor s-au săturat de haosul din învăţământ. Aceştia îşi doresc ca toţi dascălii să intre în sălile de curs, iar liderii sindicali ai acestora să răspundă „prezent“ cånd sunt chemaţi la Ministerul Educaţiei pentru discuţii privind proiectul Legii Educaţiei. Mai mult decåt atåt, reprezentanţii Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi - Învăţămånt Preuniversitar (FNAP-IP) s-au oferit să fie mediatori ai conflictului pe tema salarizării dintre sindicate şi Guvern. Potrivit FNAP-IP, revendicările salariale ale cadrelor didactice ocupă din ce în ce mai mult timp, în defavoarea dezbaterii proiectului Legii Educaţiei. „În timp ce adulţii îşi dispută opiniile, îşi clamează drepturile şi prerogativele, copiii, învaţă, asistånd neputincioşi, cum dreptul lor la educaţie de calitate este încălcat, învaţă diferenţa dintre asumare responsabilă şi lozinca populistă «Educaţia - prioritate naţional㻓, precizează FNAP-IP.
Pe de altă parte, reprezentanţii organizaţiilor neguvernamentale care s-au întålnit cu ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, au propus liberalizarea pieţei manualelor şi bani pentru ca profesorii să-şi cumpere cărţile de specialitate de care au nevoie.

Băsescu - adeptul descentralizării profunde

Pe site-ul oficial al dezbaterii proiectului Legii Educaţiei, www.unpasinainte.edu.ro, preşedintele Traian Băsescu susţine ideea unei „descentralizări profunde la nivelul învăţămåntului romånesc, precum şi implementarea unor mecanisme de cooperare şi responsabilizare a tuturor celor implicaţi în formare generaţiilor de måine“, spune Traian Băsescu în mesaj. „În acelaşi timp, este necesară o flexibilizare a curriculei şi o reducere a numărului de ore obligatorii pe care elevul trebuie să le petreacă în clasă“, adaugă Băsescu.
Dezbaterile vor continua şi astăzi la Palatul Parlamentului, unde va avea loc o întalnire pe tema  proiectului Legii Educaţiei, fiind aşteptaţi la discuţii preşedintele Traian Băsescu, premierul Emil Boc, preşedinţii celor două camere ale Parlamentului, preşedinţii grupurilor parlamentare. PSD şi PNL au anunţat că nu vor participa la această dezbatere.
Citeaza acest articol pe saitul tau

Comentarii (18)
RSS comments
1. 28-03-2010 21:02
ROMANIA S.R.L.
De 20 de ani legile educatie s-au tot schimbat si inca la noi se mai obisnuieste ca la fiecare inceput de an scolar copii se duc la scoala cu buchete de flori mai mari decat ei iar de fiecare data cand este SFANTA MARIE,ELENA s-au SFANT NICOLAE,ION si GHEORGHE se strang sume mari de bani ptr.a se oferii diverse cadouri.In tarile civilizate astfel de COPORTAMENTE nu se practica si din acest motiv la noi coruptia o practica toti: de la cel cu tata-n gura pan'la cel cu barba sura.
Scris de un BUN ROMAN
2. 28-03-2010 22:09
mai e pana acolo
In mare majoritate cadrele didactice din invatamantul preuniversitar nu poseda pregatirea necesara ca sa faca fata cerintelor zilelelor ce vin,viitorului. 
dunt de acord si il felicit pe domnul Catalin Valahu pentru comentaiul prin cele trei puncte.Este o concluzie fara tagada abso;ut necesara de aplicat. 
Dupa 1989 "filozoii politici" si "sindicalisti"au pus cruce (+) invatamantului romanesc. 
Tuturor elevilor li sau bagat materii peste materii,ore cat mai multe zilnic si saptamanal ca sa satisfaca placerile salariale ale unor incompetenti profesori si sinsicalisti care aveau nevoie de 1% cotizatie la sindicat,cat se poate de multi cotizanti,salarii mari care sa conduca la cotizatii cat mai multe si mai mari iar elevii cu deficit de cunostinte si cu perspective de a ajunge cat mai repede la balaceanca. 
Cel mult 4 ore pe zi si cel putin 4 ore pe saptamana sport-copii au nevoie de deavotare fizica si mentala. 
Profesorii de azi nu au metode psiho-pedagocice care sa-l educe pe elev cu metode pedagogice si nu cu autosbirul. 
munca celor doi ministri amintiti in articol nu prea este luata in zseama de politicieni si sindicalistii miliardari.
Scris de ion roata
3. 29-03-2010 06:34
De retinut...
Nu pregatim tineri doar pentru diplome. In acest haos al parerilor despre educatia tinerilor se strecoara cele mai mari erori ale educatiei acestora. Sa nu uitam ca suntem intr-o economie de piata, ar educatia tinerilor trebuie facuta in deplina concordanta cu necesitatile acesteia si nu ale parintilor bunicilor sau prietenilor care isi doresc, pe buna dreptate, sa aiba in familie un ing., un dr., un artist sau un scriitor de succes dupa modelele servite in massmedia,dar nu este suficient pentru a dobandi asemenea caitati si mai apoi profesii. Pentru ca tinerii sa poata alege o anumita profesie care sa le asigure un trai mai mult decat decent in viitor, trebuie ajutati deopotriva de profesori, de parinti si de psihologi. Invatatul cu forta o anumita meserie sau profesie, nu duce la nimic bun daca nu este corelata cu vocatia sa cu dorinta celui care accede la anumite domenii. De cele mai multe ori noi parintii gresim spunandu-le copiilor ca trebuie sa faca o anumita facultate, sa-i dirijam spre un anumit domeniu daca nu le cunoastem capacitatile sau dorintele. Este clar ca un dialog amplu cu profunda responsabilitate din partea celor doi factori importanti in educatia tinerilor ajutati de un psiholog pe masura nu se va putea ajunge la o educatie sanatoasa optima si eficienta a copiilor nostrii. Sunt de acord ca salariile profesorilor sunt mici, ca s-a ajuns la mari discrepante in sistemul actual de salarizare nu numai in invatamant ci in toate domeniile dotorita impunerii de catre politicieni la care s-au alaturat sindicalistii, o anumita directie de mers a lucrurilor.Sa lasam libertate tinerilor sa-si aleaga viitorul, sa nu-l mai influientam direct sau indirect prin ceeace noi am ales sau realizat. In cariera mea indelungata de profesor, am constatat ca tinerii stiu ce vor cu viata si viitorul lor, le trebuie doar un imbold, un sfat si mai ales sprijin in ceeace au de facut in perspectiva. Si mai este ceva de care trebuie sa tinem seama, de capacitatea de absorbtie a cadrelor pregatite la nivel national, altfel riscam sa le pregatim pentru altii, ceeace inseamna ca trebuie sa existe o strategie la nivel national pe termen mediu si lung a ceeace vom face si va trebui sa realizam in Romania viitorilor ani de dezvoltare in marea familie a Europei Unite.
Scris de Popa I.
4. 29-03-2010 08:12
educatia
..cu ani in urma am fost in Lima-Peru si am vazut pe o strada un rand de oameni destul de cuminti, insirati pe circa 200 de metri care asteptau linistiti. am vazut ca randul incepea in fata unui cinematograf unde rula o telenovela in care "saraca Maria" ajunge bogata...!!!?? Filmele in Lima erau toate traduse fiindca se zicea ca 60 % din oameni nu stiu sa citeasca....!!!??? Alta data am fost in USA in statul De Moines unde am vizitat ferma unui american. acesta avea 200 de ha cultivate cu porumb, crestea pentru carne 4000 de porci in doua grajduri utilate ultramodern cu instalatii de alimentare si curatenie foarte moderne. Fermierul mai avea si doi copii. Ferma era lucrata in exclusivitate de fermier cu familia sa deoarece totul era automatizat. Copiii fermierului, fata si un baiat, erau amandoi studenti la facultatea de aronomie dar, in momentul cand am fost acolo cei doi conduceau doua tractoare moderne John Deer cu utilaje tot la fel de moderne. Proprietarul fermei avea un hobi: se ocupa de autoturisme vechi cu care participa periodic la concursuri.....
Scris de nenea brancoveanu
5. 29-03-2010 08:17
"Democratia" in UBB
In legatura cu proiectul de lege... 
Desigur ca sunt argumente intemeiate pro si contra care pot fi aduse la proiectul de lege, dar dincolo de acest aspect sunt si jocuri politice foarte urate care se desfasoara pe marginea lui. 
Sunt cadru didactic UBB si joi, 25.03 am primit efectiv un ordin din partea decanatului ca trebuie sa semnam pana a doua zi ca NU suntem de acord cu proiectul. Repet, nu ni s-a spus ca este la latitudinea noastra sa semnam sau nu, ci ca TREBUIE semnate acele liste. Explicatia este una realtiv simpla.  
Dl. Marga a facut o declaratie in presa conform careia 800 de cadre didactice nu sunt de acord cu noua lege a invatamantului. Desigur ca declaratia a fost facuta fara acoperire si dl. Marga nu avea nici macar o semnatura. In momentul in care i s-au cerut listele efectiv, bineinteles ca a dansul DAT ORDIN sa fie stranse semnaturi.  
Am dat doar un exemplu de ce inseamna democratie in una dintre cele mai mari universitati din Romania. Hm... Oare dl. Marga ar mai dori sa ramana intr-un fel sau altul intr-o functie de conducere si noua lege nu i-ar mai permite? Cred ca nu. Dupa atata vreme, orice om cu bun simt ar renunta de bunavoie.
Scris de zzz
6. 29-03-2010 08:24
Discutii ?!!!
:grin :?Discutii pe marginea proiectului de lege la nivel de scoala si de judet in aceeasi saptamana in care asa zisul premier vrea sa o introduca pentru discutii in parlament ?! :? :grin Prostia se plateste !!!Asa ne trebuie !!!
Scris de ella
7. 29-03-2010 09:09
Singura chestie care mi se pare un pic
Tembela, e interzicerea meditatiilor.Reflecta modelul comunist de gindire.Daca i se pare cuiva ca au de cistigat numai profesorii sau meditatorii se inseala. O zi buna!
Scris de Sile
8. 29-03-2010 11:14
TREBUIE FACUT CEVA!
IN JAPONIA 60% DINTRE ASOLVENTII DE LICEU INTRA IN INVATAMANTUL SUPERIOR PE BAZA UNUI EXAMEN DE STAT SI A UNUI EXAMEN SPECIFIC FIECAREI FACULTATI .AU ERADICAT ANALFABETISMUL DIN 1912 SI PRIVITI UNDE AU AJUNS!LA CATA ROBOTIZARE AU IN PROCESUL TEHNOLOGIC SOMAJUL ESTE DINTRE CELE MAI MICI DIN LUME.LA NOI DE BAZA ERA ADMITEREA,IAR PE URMA VARZA CU DIPLOMA.LA AUTOMATICA AM INVATAT TEORIE APLICABILA IN 1960,ASA CA A TREBUIT SA MA PREGATESC AFARA.VAI DE CAPUL NOSTRU.FACULTATILE NOASTRE PLINE DE PROFESORI DEPASITI SUNT PE ULTIMELE LOCURI DIN LUME.
Scris de GEORGE
9. 29-03-2010 12:26
Unde e valoarea diplomelor ?
De la un timp inv. superior a ajuns,din pacate, un proces de alfabetizare, in mare masura. Te inspaimanti cand citesti lucrari de la examenele din timpul anului ale unor studenti, care oricum ajung licentiati,dar poate nici nu vor profesa in domeniu.Nu stiu sa scrie corect in lb. romana, fac greseli gramaticale inadmisibile, nu inteleg informatiile primite...Doar se inscriu la facultate cu dosar, acolo unde au sansa unui loc la buget, fara sa aiba vreo compatibilitate cu domeniul facultatii pe care o urmeaza. Ce conteaza pentru guvern ca atatia bani de la buget se irosesc fara nicio finalitate, 
conteaza ca statistica indica un nr. ridicat de licentiati,care vor pleca sa lucreze in strainatate,majoritatea in cu totul alta activitate. De ce nu se introduce obligativitatea achitarii studiilor pentru cei care pleca sa lucreze in strainatate ? Introduceti urgent examenul de admitere in inv. superior, singura modalitate ca facultatile sa aiba studenti motivati de domeniul respectiv! Nu va mai bateti joc de statutul de licentiat!
Scris de un bugetar
10. 29-03-2010 13:07
Din cate cunosc
domnul Marga este rector la UBB,nu decan.
Scris de ION
11. 29-03-2010 13:07
cert
este evident gresita ideea ca toti trebuie sa aiba studii superioare!suna a idei "ciuce"(correa). dar cu "utecistul"boc si "omul cu secure" base,ce doriti sa fie la invatamant?? 
corect? iata: demarcare clara(examen) la 4 ani: dupa 8clase: EXAMEN- cine trece: liceu=4 ani; cine nu trece: +2 clase de generala axate pe meserii (nu este nici o rusine sa stii meserie!!!) liceul (IV ani) nu este obligatoriu; trece numai cine invata! absolventii de liceu, cu bacalaureat, pot sa se prezinte la EXAMEN de admitere la facultate. cei care nu dau/intra, se pot califica in postliceale, pe diverse domenii care sunt accesibile.
Scris de popescu
12. 29-03-2010 13:33
PSD-grupare antiromaneasca
Acum cand se discuta public despre invatamantul din Romania,organizatia numita PSD cauta sa blocheze discutiile Acum se vede limpede ca PSD este o agentura care are ca scop destabilizarea tarii.Victor Ponta duce o campanie de denigrare si sabotare a intereselor generale Cine il plateste pe acest nemernic?In folosul cui lucreaza?Ca alaturi de PSD se afla PNL nu este de mirare,stiut fiind ca PNL este servitorul bolsevicilor de mult timp.Ce s-a realizat cu schimbarea lui Geoana?Nimic.PSD ramane aceeasi structura bolsevica in solda altei puteri
Scris de Laurentiu
13. 29-03-2010 14:11
competitia
De ani si ani, vreo 20 la numar, ni se spune ca meditatiile se faceau pentru intrarea la facultate si ca, pe vremea comunismului, nuai cei cu bani ajungeau sa fie studenti. Ei, bine tovarasi. Eu sunt de la tara. N-am luat nicio ora de meditatii. Am reusit si ca mine au fost multi. e drept ca acum ne apropiem de pensie. Pe de alta parte tot mai des aud ca cei de la tara sunt dezavantajati si ca nu mai ajung sa faca studii superioare. E drept. Dar spune cineva de ce e asa? va spun eu. Nu au posibilitati de sustinere financiara. Eu, un fiu de taran colectivist, am avut o bursa care-mi asigura casa, masa si 100 de lei pe luna. Cu 100 de lei puteam sa-mi asigur tigarile, dar nu fumam. Sau nu erau atatea filme si piese de teatru in oras(n-am fost student in Bucuresti) ca sa-i pot cheltui. Deci, dati din nou burse sa acopre toate cheltuielile. apoi faceti competitie. Competitia va fi startul spre calitate in invatamant. Nu trebuie, intradevar suprasolicitati elevii. Multe informatii le vor gasi pe internet, vorba presedintelui, dar cum sa gandeasca, cum sa-si dezvolte o gandire rationala nu o pot face decat in scoala, iar aici trebuie competitie. Aceasta a fost eliminata si s-a ajuns sa credem ca la olimpiada de vara poti castiga fara sa fi participat la nicio competitie. Fals!
Scris de Profesorul
14. 29-03-2010 14:26
Alt profesor
As vrea sa fac, acum, doua propuneri. Dati voi ca alegerile organelor de conducere si a functiilor de conducere sa fie facute colegial. Acolo unde exista un numar suficient de mare de profesori, greseli nu se pot face. mai degraba un concurs poate fi, si va fi, un aranjament politic. O alta propunere este legata de anul scolar. Mai precis cel universitar. Inceperea trebuie sa fie la sfarsitul lunii august. Urmeaza 14 saptamani de scoala. Apoi 3 saptamani de sesiune. Inainte de Craciun, in 23 decembrie se ia vacanta de iarna, 4 sau 5 saptamani.O refacere a sesiunii din iarna pe un interval de 2 saptamani, astfel ca pe 15 februarie sa inceapa cel de-al doilea semestru, tot pe 14 saptamani. Inainte cu o saptamana de sfarsitul lunii mai incepe sesiunea de vara, pana in 15 iunie. O refacere a sesiunii din luna iunie pentru 2 saptamani. La sfarsitul lunii iunie (ultima saptamana se intra in vacanta. Fara sesiune de toamna. Va dati seama ce economii se pot face iarna, printr-un management corect? Dar vara cand se porneste aerul conditionat? Pana la sfarsitul lunii iunie trebuie terminat si Bacalaureatul si Examenele de admitere. Vara va fi libera si se poate face turism. In septembrie nu mai este cald de mers la mare. In ianuarie se poate face turism dedicat perioadei. Alta data, alte propuneri.
Scris de Propuneri
15. 29-03-2010 15:46
de acord cu zzz
de-ar mai fi si alti clar-analisti ca zzz
Scris de enea
16. 29-03-2010 17:09
Romania tara absolventilor de studii sup
Romania o tara de absolventi ai diferitelor facultati. Rezultatul este dezastru de care ne lovim acum . PSD-UL si PNL-ul a facut din romani de toate categoriile absoventi ai facultatilor de drept, stiinte economice, psihologie, folosofie, istorie. Sunt mai putin absolventi ai facultatilor tehnice respectiv, mecanica, constructii, chimie si altele. Care este rezultatul? Este unul dezastruos, pentru ca nu mai avem specialisti. PSD si PNL-ul s-au laudat mereu cu zecile de mii de specialisti ai lor, probabil cei care au absolvit facultatile mentionate mai sus dupa anul 1998. Invatamintul cu plata si universitatile particulare au distrus invatamintul romanesc, pentru ca au promovat incultura, si mediocritatea. Sunt si in Parlamentul Romaniei inculti si mediocri, iar ceea ce este mai grav este faptul ca noi romanii am trimis si in Parlamentul European oameni mediocri. Va spun un aspect de care nu-mi vine sa cred. Am doi nepoti, care erau muncitori, iar acum amindoi sunt absolventi ai facultatilor de drept. Desi s-au straduit sa prinda posturi de juristi nu au reusit, in schimb au reusit sa-mi fluture mereu prin fata ochilor diplomele lor cu antetul Ministerului Invatamintului, rizindu-mi in fata ca si ei sunt absolventi de drept, dar cind ii intreb ceva, habar nu au de vreo notiune a dreptului. Se cheama acesta invatamint superior? Un student la drept cind invata pentru sesiuni de examene, era un om obosit timp de 3-4 saptamini inainte de examene, pentru ca zi de zi era la studiu la biblioteca, iar nepotii mei care sunt membri si activisti PNL nici macar nu stiu cum ii cheama pe profesorii lor. Mie rusine sa spun ca sunt absolvent al unei facultati de la invatamintul de stat, pentru ca diploma mea are acelasi emitent cu a nepotilor mei, adica Ministerul Invatamintului. Acum in parlament se cearta alesii neamului pe legea invatamintului nou promovata. Cum sa accepte unii parlamentari schimbarea in invatamint, a programelor si a stilului, pentru ca nu mai pot face afaceri in invatamint. Invatamintul a ajuns o afacere. Universitatile particulare au tot felul de profesori, care habar nu au ce predau. Gasesc si ei niste materiale in domeniu pe internet, dupa care le modifica putin si le predau la cursuri studentilor. E grav pentreu ca acesti alesi ai neamului si sindicatele din invatamint nu accepta schimbarea, dar de fapt cei care conduc aceste sindicate sunt cu mentalitate comunista. Referitor la profesorii din invatamintul primar, gimnazial, liceal si superior, am tot respectul fata de profesorii foarte buni si experimentati si am un dipret fata de cei slabi care sunt intr-un procent de 80%. Domnilor profesori eu muncesc in domeniul privat unde daca nu-mi fac treaba pentru care sunt angajat nu vad nici un ban de la patron, iar daca imi fac corect , la timp si bine treaba, patronul imi da si bonus. Va cer sa faceti si voi asta, adica sa faceti un invatamint de calitate si nu mai asteptati plocoanele de la elevi si studenti. Pune-ti mina si munciti si invatati domnilor profesori pentru ca tara va va fi recunoscatoare, nu asteptati mila din impozitele pe care noi cei din domeniul privat le platim pentru voi. Cred ca circul acesta al profesorilor cu grevele ar trebui sa se termine si sa se treaca la treaba pentru ca invatamintul romanesc sa creasca in valoare.
Scris de tonigrib
17. 29-03-2010 22:17
În atenţia liderilor de sindicat !
Domnilor,băiatul meu învaţă la un liceu cu profil tehnologic şi anul acesta va susţine bacalaureatul. În anul doi de liceu trebuia să suporte în jur de 21 de materii.Din aceste 21 de materii cele mai bizare erau :educaţie plastică,muzică şi logică .E posibil,în clasa a zece-a, numai două ore de matematică şi nici o oră de desen tehnic ?!Şi ca să vă dovedesc,domnilor lideri şi mai ales celor din P.S.D.,că puţin vă pasă de elevi şi de învăţământul românesc am să vă spun următoarea întâmplare:Când băiatul meu a trecut în clsa a cinci-a,împreună cu ceilalţi părinţi am făcut o cerere ,către I.S.J.Argeş, scrisă şi semnată de tot colectivul de părinţi ,ca limba străină ,de studiu ,să fie engleza.Cererea nu a fost aprobată aşa că bieţii copii au trebuit să suporte patru ani de germană sub îndrumarea tovarăşei inginer chimist Postelnicu ,titulară pe germană(sic!)La acea vreme tatăl tov. Postelnicu era foarte bun prieten cu tov. Nicolescu C-tin,senator P.S.D.pe-atunci,în prezent preşedinte al C.J.Argeş.Consider că nu mai sunt necesare alte comentarii.Nu sunt convins că băiatul meu va ajunge tehnician mecatronist.Cu siguranţă va ajunge un parior de nădejde.Dl.Marinescu,profesorul de matematică,\"große Spezialist\" în arta pariatului,îşi iniţiază elevii ,cu sârguinţă, în pario-mecatronică. 
Hai Stâlpeni! :cry
Scris de Popescu E.
18. 30-03-2010 10:35
"stimati tovarasi si pretini"
Nu va mai hazardati la discutii care fac mai mult rau, si asa dupa asa zisa revolutie am avut parte doar de surprize neplacute.Un proverb japonez spune ca doar cei ce "asteapta "au parte de cele mai bune surprize.Noi tot asteptam de 20 de ani.E clar asteptarea este limitata,"ca si noi".Oare nu trebuie asteptat si acest ministru tinar si extrem de capabil ?Multi l-au catalogat un"robot" tocmai ca e mai capabil ca multi dintre noi si e capabil si de munca.Dar oare evolutia unei natii nu cumva se face cu oameni ca asta? Nu credeti ca toti revolutionarii satia de profesie au facut mai mult rau natiei romane? Toate "cozile "de topor s-au gasit sa ne "INVETE ,CRITICE, JUDECE".Cu ce drept?Astia au fost virfurile de lance ale poporului roman? De ce NU avem azi BUNASTARE daca ei au avut gindurile bune legate de neamul romanesc? Am fost mintiti cu nerusinare de niste bestii,inca mai sintem mintiti si inselati.Cei ce trebuie sa recunoasca,cizeleze,formeze adevaratele VALORI "aici ar fi si profesorii",au "ochii legati" ori s-au saturat si ei de saracie,minciuna si neaveniti. Oare de ce?Tot un proverb japonez zice:Degetul care arata luna nu e luna1!"Am ,avem multa incredere in acest ministru si in intentiile lui bune ce nu trebuie sa ramina doar la nivel de ipoteze.
Scris de NIN

Scrie un comenatriu
    Nume:
    Titlu:
    Commentariu:

    Cod de securitate:* Code


    Alte articole scrise de acelaşi autor:


     
    Arhiva 2010
     
    SC Dramiral Media Group SRL.
    Copyright © SC Dramiral Media Group SRL. Toate drepturile rezervate.
    Programare si design www.spider.ro