Home Economic-Financiar Afaceri eco pe două roți

Afaceri eco pe două roți

DISTRIBUIŢI

Fie că vor să facă mișcare, să economisească, să ocolească blocajele din trafic sau să adopte moda „eco“, tot mai mulți români aleg să meargă pe bicicletă.
Cum iese soarele, românii încep să se gândească la activitățile în aer liber, iar afacerile comercianților din sector înfloresc. „Vânzările cresc când se încălzește. Pe an vindem în jur de 800-1000 de biciclete. Cam de la 10 milioane de sus (circa 240 de euro) este o bicicletă acceptabilă, cu doi ani garanție la client, vindem și second hand, mai facem «buy back» de la clienți, găsim tot felul de soluții“, spune Valentin Văleanu, director magazin de biciclete.
Deși la capitolul piste nu stăm prea bine (doar vreo 70 de km în Capitală), în ultimii ani numărul de biciclete de pe străzi s-a dublat, ceea ce face din România o piață atractivă pentru cei care vor să deschidă o afacere în domeniu.
Spre exemplu, numărul magazinelor de specialitate din București a crescut anul acesta cu 30% față de 2009, ajungând la 50, spun jucătorii din piață.
Puțin, la o populație de două milioane de locuitori cât este în București, sunt de părere specialiștii.
„În Budapesta, cu același număr de locuitori, sunt 110 magazine specializate de bicliclete. Din păcate, sezonul este destul de scurt aici, la noi, ține cåteva luni. Dar se acoperă cheltuielile dacă nu este chirie foarte mare. Acum doi ani am vândut în jur de 2000 de bucăți. Anul trecut însă au scăzut vânzările sub 1000, mă refer la biciclete de calitate care depășesc 250 de euro. Anul acesta sper să crească vånzările peste 1000 de bucăți“, spune Vlad Orășeanu, proprietar magazin biciclete.
Segmentul principal de clienți provine din rândul tinerilor care cumpără biciclete mai ieftine. Un alt segment este cel format din locuitorii din suburbii sau de la țară, care cumpără biciclete pentru a se deplasa mai ușor. Cel de-al treilea segment, care înregistrează și cea mai mare creștere, este cel al românilor care vor să facă sport. Bărbați sau femei cu vârstă mijlocie, cu venituri medii și mari, care cumpără biciclete pentru a face sport, a se plimba prin parc sau chiar pentru a merge la serviciu.
Când vine vorba de alegerea bicicletei trebuie să se țină seama de terenurile de rulare, adică dacă se folosește pe stradă sau pe teren accidentat.
Circa 10-15% din volumul total de biciclete vândute în România sunt de tip Mountain Bike, însă, vânzările de Street Bike – biciclete pentru oraș – vin tare din spate.
Pentru cei care nu s-au hotarât încă să își cumpere o bicicletă, închirierea poate fi o variantă. Centrele de închirieri biciclete se înmulțesc rapid – în ultimele luni, în Capitală, s-au deschis noi centre în Parcul Herăstrău și în Parcul Tineretului.

POSTAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul.