ŞTIRILE ZILEI:
 
 
 
Informaţii utile

Urgenţe     112
Salvarea    961
Pompierii    981

 
Syndicate
România se află în pragul unei condamnări istorice la CEDO Imprimare E-mail
Scris de Ramona Feraru   
CEDO ar putea schimba legislaţia în Romånia obligånd statul să despăgubească foştii proprietari într-un termen rezonabil. „Pentru incompetenţa autorităţilor romåne de a restitui imobilele naţionalizate sau de a plăti despăgubiri pentru proprietăţile care nu mai pot fi retrocedate, cu toţii vom avea de achitat în cåteva zile o nouă notă de plată care vine de această dată de la CEDO“, susţine, într-o scrisoare deschisă, Asociaţia pentru  Proprietate Privată. Astfel, pe 8 iunie, Curtea Europeană a Drepturilor Omului se va pronunţa în două cauze care ar putea determina autorităţile din Romånia să ia măsuri urgente pentru soluţionarea adecvată a problemei proprietăţilor confiscate abuziv de statul romån în perioada comunistă. Este pentru a doua oară în istoria de 50 de ani a Curţii Europene cånd CEDO a decis folosirea procedurii hotărårilor-pilot. Prima a fost în 2005, în cauza Broniowski împotriva Poloniei, care nu reuşise pånă atunci să rezolve situaţia proprietăţilor unor cetăţeni polonezi care au fost nevoiţi să părăsească teritoriile ce fuseseră incorporate în Uniunea Sovietică. CEDO a constatat, în mai multe hotăråri de condamnare a statului romån, faptul că mecanismul de retrocedare a proprietăţilor sau de acordare a despăgubirilor pentru bunurile preluate în perioada comunistă este extrem de lent şi nu funcţionează în mod efectiv. Prin trei hotăråri pronunţate împotriva Romåniei, la sfårşitul anului 2008 (Viasu) şi la începutul anului 2009 (Faimblat şi Katz), CEDO a constatat că sistemul de despăgubiri instituit prin Fondul Proprietatea este ineficient, dar, în ciuda acestui semnal de alarmă tras de instanţa europeană, autorităţile din ţară nu au realizat niciun demers pentru schimbarea acestei stări de fapt.
Statul romån, în situaţia în care CEDO a constatat încălcarea dreptului de proprietate într-un anume caz, ar fi trebuit să ia toate măsurile necesare pentru ca o situaţie asemănătoare să nu mai ajungă în faţa instanţei europene. Faţă de pasivitatea statului romån, CEDO a decis să ia această măsură radicală de pronunţare a unor hotăråri-pilot, care vor cuprinde dispoziţii nu numai referitoare la părţile din aceste cauze, ci şi pentru soluţionarea în acelaşi mod şi a altor speţe similare.

Sancţiuni drastice împotriva statului român

„Prin aplicarea procedurii hotărårilor-pilot, CEDO urmăreşte să oblige statul romån să ia măsuri cu caracter general (n.r. - măsuri legislative, administrative şi bugetare) care să asigure rezolvarea efectivă a acestei situaţii care vizează sute de mii de persoane“, susţine Călin Ispravnic. Prin hotărârile-pilot, CEDO ar da României un termen - de regulă de şase luni sau un an - pentru remedierea pe cale administrativă, legislativă şi bugetară a disfuncţionalităţilor semnalate, urmând ca, în caz contrar, să se dispună sancţiuni care pot merge chiar şi până la excluderea din Consiliul Europei. Asociaţia pentru Proprietate Privată - membră a Uniunii Internaţionale a Proprietăţii Imobiliare, a formulat o cerere de intervenţie la CEDO în cele două cauze în care se vor pronunţa hotăråri-pilot, iar la data de 06.04.2010, Preşedintele Secţiei a III-a CEDO, care urmează a soluţiona aceste cauze împotriva Romåniei, a admis cererea şi a permis APP să formuleze observaţii în scris. Finalitatea acestor demersuri ale APP este de a semnala anumite aspecte care trebuie avute în vedere în hotărårile-pilot din 8 iunie. Astfel, APP a solicitat ca, în domeniul restituirii proprietăţii, cadrul legislativ să fie unitar, omogen atåt în practica instanţelor, cåt şi în soluţionarea cererilor de restituire a proprietăţii. APP atrage atenţia că tergiversarea deliberată a proceselor prin acordarea unor termene de judecată la intervale foarte lungi şi de multe ori cu trimiteri spre rejudecare, precum şi întårzierea redactării hotărårilor de către judecători ar putea fi sancţionată. De asemenea, modul defectuos în care sunt soluţionate notificările de către autorităţile administrative, corupţia generată de nerestituirea proprietăţilor ar putea atrage de asemenea sancţiuni. Totodată, caracterul ineficient al mecanismului de acordare a despăgubirilor şi faptul că Fondul Proprietatea este nefuncţional va duce la multe probleme, astfel încåt statul ar putea să plătească şi alte daune pentru aceste vicii de procedură, se susţine în întåmpinarea depusă de APP la CEDO.

Despăgubiri de milioane de euro

Din cauza deficienţelor enumerate mai sus, Romånia ocupă un loc de frunte în statisticile Curţii Europene a Drepturilor Omului, fiind invocată în mod special încălcarea dreptului de proprietate. Astfel, în anul 2008, Romånia a fost condamnată să plătească despăgubiri în valoare de 12.000.000 euro, mai mult decåt oricare altă ţară membră a Consiliului Europei. În cauzele Atanasiu şi Poenaru contra Romåniei, precum şi Solon contra Romåniei care urmează să fie soluţionate în 8 iunie s-a mai arătat că astfel de situaţii s-au repetat. Astfel, la nivelul autorităţilor centrale, au fost înregistrate peste 200 de mii de cereri de restituire a proprietăţilor şi au fost soluţionate doar puţin peste 56 de mii, iar dintre acestea doar pentru 5% s-au emis titluri de proprietate. Pentru reducerea numărului de plångeri şi condamnări la CEDO, statul romån propune modificarea legislaţiei în domeniul dreptului de proprietate. Astfel, CEDO ar putea suspenda soluţionarea unor dosare, iar statul va trebui să adopte soluţiile legislative, administrative, dar mai ales bugetare pentru a asigura o despăgubire rapidă şi adecvată a foştilor proprietari.
Citeaza acest articol pe saitul tau

Comentarii (31)
RSS comments
1. 06-06-2010 20:43
Sa dea Dumnezeu
Va relatez cazul nostru. 
 
 
1. C.O. (tatal nostru) primeste Titlul de Proprietate in anul 2001. 
2. Pina in anul 2005 nu am avut acces la hartile cadastrale (erau in „ lucru” la primaria com. Selimbar) 
3. La punerea in posesie (iulie 2005), am constatat ca terenul a fost mutat in alta zona si desi avem parcela 25/52 aceasta se regaseste acum intre parcelele 25/172, 25/200 etc, avind alte vecinatati decit in Titlul de Proprietate primit. 
4. Valoarea terenului in amplasamentul real era de aproximativ 6.000.000 Euro, el fiind situat in spatele centrului comercial de la iesirea din Sibiu spre Brasov (magazin Carrefour etc). 
5. Am deschis un dosar nr.3992/306/2006 la Judecatoria Sibiu in care ceream sa fim puse in posesie cf. .extras CF pe care il avem din 1939 si care este neschimbat si in prezent. 
6. S-a afirmat de reprezentantii primariei Selimbar ca tatal nostru C.O. ar fi semnat un Proces-Verbal de punere in posesie. Prin expertiza efectuata la laboratorul criminalistic de la Cluj s-a dovedit ca semnatura a fost falsificata. 
7. Pe parcursul procesului am aflat ca prin mandatari romani s-au eliberat Titluri de Proprietate (31 ha) pt. doi cetateni germani. Unul dintre ei (KREUDER ERWIN) o acuza in dosarul 2637/306/2007 - Judecatoria Sibiu, pe notarul TOLCIU MARIANA ca a falsificat procura de reprezentare in numele sau, el nefind in Romania la acea data (30 dec. 2002) cind a fost autentificata procurasi ca nu il cunoaste pe CRETU IOAN , asa ca nu putea sa il mandateze Terenul nostru de 2,88 ha se suprapune cu suprafata atribuita celor doi. 
8. Cele 31 ha au fost vindute de cei doi mandatari romani cu aprox. 12.000 Euro unor apropiati ai primarului Maricuta daniel, al com. Selimbar Pretul real era de min. 60.000.000 Euro. 
9. CRETU IOAN (unul din mandatari este finul primarului Maricuta Ioan si angajat al acestuia la S.C. VINARIA S.A. Sibiu). 
ANCAS NICOLETA si sotul ei POPESCU SILVIU GHEORGHE (cumparatori) sunt prieteni cu primarul MARICUTA DANIEL.  
10. POPESCU SILVIU GHEORGHE a fost despagubit (pt. un teren de la centura ocolitoare a Sibiului cu 14,5 Euro/mp, total 76.545 Euro in conditiile in care celalti cetateni GHEORGHE, primarul MARICUTA a incasat 644.591 Euro. Secretara com. Selimbar, Scumpu Elena si angajata Oficiului de Cadastru Sibiu (care a definitivat hartile cadastrale), Melniciuc Maria, au fost despagubite cu cite 72.500 Euro fiecare (tot pt. teren la centura).  
11. Maricuta Daniel, Scumpu Elena, Melniciuc Maria sunt cercetati penal de DNA Alba, dar avind in vedere relatiile lui Maricuta, ancheta treneaza. 
12. Am cerut punerea in posesie conform Legii 247/2005, dar fara nici un rezultat. 
13. Mentionam ca in cadrul acestui proces, Hotarirea de Consiliu Local nr.1, a Primariei com. Selimbar, care prevedea ca fostii proprietari sa nu isi primeasca inapoi terenurile pe veciul amplasament si nici in totalitate, a fost anulata, fiind declarata nelegala. 
14. In dosarul nostru 3992/306/2006, de la Judecatoria Sibiu, judecatoarea Mihaela Simion nu a admis probele pe care le-am aflat pe parcursul anchetei, astfel ca am suspendat acest dosar si am deschis unul nou cu nr. 13631/306/2009, tot la Judecatoria Sibiu. Aceiasi judecatoare Mihaela Simion a refuzat sa conexeze cele doua dosare si am fost nevoite sa timbram actiunea deoarece aceasta nu a fot admisa ca fiind de contencios administrativ. 
14. Presedintele Tribunalului Sibiu, Marcel Rusu este prieten cu avocatul Suciu Dorin care este angajat de primaria Selimbar sa o reprezinte la proces. 
 
Sunt implicati implicati in cele de mai sus  
 
 Comisia Locala de Fond Funciar a com. Selimbar, jud. Sibiu 
 Persoane apropiate si interpusi ai primarului Maricuta Daniel 
 Secretara primariei com Selimbar, Scumpu Elena (fosta Necsuleu inainte de divort, casatorita cu un ofiter SRI) , 
 Melniciuc Maria, angajata a Oficiului de Cadastru Sibiu 
 Notarii TOLCIU MARIANA (castorita cu TOLCIU TUDOR, fost procuror la Judecatoria Sibiu, notar care a facut obiectul unor anchete privind autentificari in fals),  
 BIANU VICTORIA (reclamata penal pt. autentificari in fals si de catre Mohanu Ioan, jud. Sibiu, com. Selimbar, str. 1 Decembrie, nr. 27, tel. 074454236) 
 
Fapte asemanatoare cu cele care le reclamam va pot prezenta si: 
 Rosianu Sofia -- jud. Sibiu, com. Selimbar, nr. 4, tel. 0744249993 
 Bordon George - jud. Sibiu, com. Selimbar, str. Mihai Viteazul, nr. 448, tel. 0269560003  
 Gladca Ana -- jud. Sibiu, com. Rasinari, nr. 1666, tel. 0269557756  
 Mironescu Vasile – jud. Sibiu, com. Selimbar, nr. 441, tel. 0269560260, 0743805510 
 Mohanu Ioan – jud. Sibiu, com. Selimbar, str. 1 Decembrie, nr. 27, tel. 074454236 
Presa locala din Sibiu in ultimii ani, a prezentat nenumarate cazuri de coruptie legate de Primaria com. Selimbar, in zona Sibiului existind o adevarata mafie imobiliara. 
In situatia in care nu vom redobindi terenul ne vom adresa forurilor europene. 
 
Nici un magistrat din Sibiu nu a semnat petitia adresata CSM in vederea reformarii Justitiei din Romania  
[B]null[/B][B]null[/B]
Scris de ion
2. 06-06-2010 20:47
jsustitia ?:( :(
Pai atunci sa-i... (de la A la Z toate injuraturile si blestemele) tot sistemul de justitie(?) de kkt din Romania. De aia imi taie mie astia pensia. :( :(
Scris de pensionarul
3. 06-06-2010 21:51
Bine ca au salarii
In Timisoara, la parchet, tribunal sunt parcate zeci de bolizi de 100 000 de euro. Sute de masini de 30-40-50 mii euro. Salarii mari pt ca ei sa nu faca nimic! Totul merge greu, foarte greu. O tzara de cacat! Sunt absolut de acord sa le mareasca salariile cat vor, dar sa faca treaba domnule. Legea sa fie lege. Trebuie facut ceva! DE AICI PLEACA TOTUL. DACA AR FII LEGEA LEGE AM AVEA PENSII SI SALARII!
Scris de ?
4. 06-06-2010 22:03
timisoara!
dupa 12 ani de procese cu , ciuhandu si cojocarii, am sentinte definitiva, irevocabile cu titlul executoriu pe pamantul meu, iar de 2 ani astept sa fiu pus in posesie ,iar aceste gunoaie nici nu se sinchisesc sa-mi faca dreptate. 
este vorba de terenurile din mehala, speta strada ovidiu balea, care le tin numai pentru gasca lor. 
ce sa mai fac, ca de la cedo inca nu am primt raspuns, doar sa le iau gatul celor 2 care-si bat de 12 ani ,joc de mostenirea mea. 
oricum multe zile numai au cu mine, chit ca mi-au murit si bunica si... intre timp, dar vor murii si ei intre timp.
Scris de statusquo91
5. 06-06-2010 22:19
PROPRIETATEA
Felicitari APP-ului dar cred ca se lupta cu morile de vant! Sunt interese mari in tara asta, dreptul de proprietate nu e inteles de multi atat de bine. Asteptam solutia de la CEDO! Sa ne tineti la curent!
Scris de Asa este!
6. 06-06-2010 23:15
dar cu procesul comunismului?
occidentul ne-a facut de ris.am asteptat sa fim liberi,sa avem proprietatile(furate de stat din 1944 pina azi) date inapoi,sa traim demn si adevarat.occidentul nu ne-a ajutat cu nimic in aceasta privinta.ba,el a sustinut drepturile omului anormal la cap si la trup,dreptul de a fi condusi de tovarasi comunisti,cind puteau de la inceput sa ne dea libertate si prosperitate.cedo e o adunatura de ratati.ei nu vad ca nu s-a facut nici un proces al comunismului(comunistii n-au facut nici un rau,ei n-au distrus nici un destin,n-au furat nimic de la proprietarii de drept,nu-i asa,vesticilor fara servicii de informatii care sa informeze autoritatile de situatia reala din bambustan.pentru noi,uniunea europeana nici nu exista.o adunatura de mafioti si mafioate neinteresati de situatia furturilor de case ale oamenilor,si date unora pe mai nimic.imi este rusine cu asa un vest.nici macar salbatic nu este.este fara art.nr 1 in constitutia europeo:de buna seama,recunoastem dreptul omului de a fi liber,ca fiinta creata de dumnezeu.fara constitutie crestina,totul e sortit esecului,si banii se vor risipi.in concluzie,imi pare rau ca am crezut ca u.e. este pentru proprietate si restituirea integrala a tot ceea ce s-a furat de catre stat oamenilor.
Scris de vrem restituirea integrala a p
7. 07-06-2010 00:51
Pt. nr. 3 si 6
Nu sunt de acord cu expresia "o tara ce ca..." ci poate cu niste conducatori mafioti ai unui popor tinut intr-o anumita stare pentru a nu putea reactiona,foarte usor influentabil.Se spune ca Romania va plati dar cred ca ar fi imperios necesar sa plateasca acesti mafioti si nu tot poporul deoarece de prea multe ori in ultimii 20 ani a platit tara pentru mizeriile si hotiile unora ca de ex. Bancorex-ul.Cu privire la tarile democratice care ar fi trebuit sa intervina vreau sa amintesc de tot ce este strategic in Romania, pe mainile cui au ajuns, toate prin intermediul conducatorilor mafioti pe care i-am ales singuri. Se cere actualului guvern o strategie pt relansarea economica dar se omite sa se spuna ca nu se poate face acest lucru cind nu mai ai nici o proprietate. Industrie-zero, agricultura-zero,transporturi-zero,infrastructura-zero,etc.In ultimile zile,magistrati romani afirma ca masurile guvernului sunt anticonstitutionale dar pe aceasi magistrati nu ia auzit nimeni luind atitudine cind Romania a fost vinduta pe nimic, cind restituirile s-au facut de cele mai multe ori dupa interese. Cred ca justitia poarta cea mai mare vina pentru tot ce s-a intimplat in Romania ultimilor 20 ani si pentru "magistrala" activitate i-i platim cu salariile pe care si le-au acordat.Pacat ca nu am emigrat in anii '90, citeodata ma gindesc ca poate patriotismul este o utopie, doar subiect pentru carti.
Scris de John
8. 07-06-2010 05:01
Culmea ticăloşiei...
După ce Justiția coruptă din Romania își bate joc de foștii proprietari, CEDO condamnă...Statul Roman, adică pe noi toti, să plătim oalele sparte. 
Ce poți sa înțelegi?
Scris de Am rămas perplex,
9. 07-06-2010 07:17
tot comunisti.
ACUM SUNT TOT COMUNISTI LA PUTERE CHIAR DACA FOSILELE AU PIERIT AU RAMAS URMASI LOR. EU CRED CA ACESTI BANI SUNT PLATITI DIN BANI POPORULUI.INTREB DE CE ACESTI BANI NU SUNT PLATITI DE CEI CARE SE FAC VINOVATI,-PRIMAR,NOTAR,JUDECATOR SI TOTI CEI IMPLICATI IN BLOCAREA DREPTURILR. 
IN ACTIUNILE DE JUDECATA DE CE NU SUNT CITATE SI CEI CARE BLOCHEAZA?????????? :grin :grin :? :? :? :? :grin :grin :grin :( :( :( :roll :roll :roll
Scris de ioana
10. 07-06-2010 07:29
Justiţia
Am ajuns aici pentru că avem o justiţie chioară şi legi de 3 parale. Parlamentarii noştri nu merită nici un leu salariu pe lună! Nici cei din justiţie. La 20 de ani de la loviluţie şi mama mea se mai judecă pentru nişte terenuri. Nu cu statul ci cu nişte SRL-uri care din cauza legilor tâmpite din ţara asta s-au putut întăbula pe terenurile mamei, deşi nu aveau acte. Pentru că avem legi tâmpite procesele trenează.
Scris de Ana Armanca Ardeleanu
11. 07-06-2010 07:46
peste 50 de ani
veti citi in manualul de istorie fraza:in perioada 1990-2 mii...tara a fost condusa de o banda de excroci si hoti care au dus Romania de rapa.
Scris de Dimi
12. 07-06-2010 08:47
un dezastru
Am actele depuse la primaria Capitalei Bucuresti-pentru despagubiri,de ani de zile-cu nr. de inregistrare-ma duc acolo de ani de zile si mi se spune ca dosarul este la comisie-apoi acum s-a pierdut dosarul-dupa ce mi s-a dat de inteles ca cutuma la noi aici este ca jumatate ramane in casa.Niste Javre ordinare.De fiecare data am mers la registratura si am depus din nou pentru stare dosar -de fiecare data nimic-omul de acolo da din umeri.Am sunat la ei si mi se spune L-AM PIERDUT.
Scris de bebe
13. 07-06-2010 10:09
vorbind de lustratie?
Corneliu Anastase, tatăl actualului preşedinte al Camerei Deputaţilor, Roberta Anastase, a rămas în memoria colectivă a prahovenilor ca singurul apărător al regimului ceauşist. Performanţa a fost omologată în 22 decembrie 1989, când Anastase, aflat în funcţia de director al Uzinei "1 Mai" Ploieşti, a sudat porţile întreprinderii pentru a împiedica ieşirea la revoluţie a muncitorilor. Gestul a provocat furia oamenilor, care l-au alergat pe străzi, hotărâţi să-l linşeze. Furia acestora nu era îndreptată numai împotriva porţilor sudate, ci şi împotriva omului Anastase, care se remarcase printr-o răutate fără margini la adresa subalternilor. Directorul de la "1 Mai" s-a dovedit a fi în 22 decembrie un bun alergător, scăpând ca prin urechile acului de mulţimea dezlănţuită.
Scris de un"Pedelist"?
14. 07-06-2010 10:10
Nu sunt absolvent de drept
Dar imi permit citeva observatii elementare: In constitutia din 1923 statutul proprietatii prevedea:proprietatea e sacra inviolabila si garantata prin lege. Comparati cu actualul ststut , adaugati afirmatia lui Ion Iliescu, proprietatea este un moft, si veti intelege de ce am ajuns aici.Extindeti comparatia la alte articole din constitutie si veti intrevedea si celelalte probleme care se vor ivi. Am propus mai multor jurnalisti un studiu asupra compatibilitatii actualei constitutii cu principiile fundamentale de drept, dar deocamdata yoc.Iosif Boda a facut si dinsul doua afirmatii: avem o constitutie gaunoasa, avem o constitutie schweizer,mai mult gaura decit brinza ( o anumita raspundere pentru asta are si d-sa). De observat un dolce farniente in tipica lene intelectuala dinboviteana.Nu-mi permit sa fiu proroc, dar daca se va enerva lumea, ce-a patit Ceasca va fi floare la ureche. O zi buna!
Scris de Sile
15. 07-06-2010 10:41
CEDO si "DEDS"...
Curtea Europeana a Drepturilor Omului(CEDO) si Curtea Europeana A drepturilor Statelor(CEDS)!!! 
Pe cand Europa, are de gand?... sa infiinteze o astfel de curte(DEDS)? 
Sunt de acord ca, proprietatile confiscate abuziv trebuiesc retrocedate! De acord ca acolo unde respectivele proprietati au fost demolate, respectivii proprietari sa fie despagubiti. 
De acord ca imobilele care au fost vandute de regimurile postdecembriste conduse de iliescu si camarila, toate acele prorietati sa fie restituite imediat, iar cei care au facut abuzuri dupa 1989(ilici si cam,arila) sa fie trasi la raspundere penal si financiar(adica sa fie pusi sa plateasca daunele \'dictate\' de CEDO! 
Dar mai exista si... niste \"DAR\"! 
NU cred ca trebuiesc restituite \"proprietati dobandite\" in secolul 20 inainte de regimul comunist, acele proprietati care au fost dobandite pe cai ilicite ori dobandite in scopul exploatarii(resurselor naturale ale Romaniei), sclavagizarii si jafului impotriva romanilor.  
Aceasta, desigur, trebuie dovedita cu documente de ARHIVA!... cazul unor jefuitori care au transferat inafara granitelor, la vremea resepctiva, TONE DE AUR SI ARGINT etc.!  
Vin respectivii escroci internationali sa revendice propietati astazi?  
Asemenea restituiri, eu nu cred ca trebuie sa fie indeplinite vreodata!!! 
Dar mai este o chestiune...  
Statul Roman poate recupera miliarde de dolari sau euro, investiti intr-o afacere paguboasa pentru Statul roman! 
Acea afacere paguboasa(nu din vina statului)poate fi rezolvata prin chemarea in JUSTITIA de la HAGA, toate acele state care au oferit tinerilor din Romania Burse de Studii iar dupa terminarea studiilor respetivii absolventi au fost invitati sa se angajeze in job-uri pe teritoriul respectivelor state binevoitoare(hoti de creiere).  
Toti tinerii romani care au procedat astfel dar si altii, care au parasit Romania, n-au lucrat o anumita perioada care sa le amortizeze costurile invatamantului gratuit, dar s-au stabilit pe teritoriul altor state vor fi chemati in justitie sa-si redefineasca propria situatia fatza de Statul Roman! Acele state, impreuna cu indivizii, tineri immigranti romani, vor fi chemati in JUSTIE sa despagugeasca Statul ROMAN! 
Eu cred ca in situatia respectiva se afla peste o jumatate de milion de romani, care au primit/beneficiat de invatamant gratuit in Romania si n-au prestat nicio munca in Romania! Adica, o anumita perioada de timp, de exemplu vreo zece ani! 
Toti, absolut toti trebuiesc pusi la plata, functie de anii de educatie oferiti in Romania pe gratis! 
Stiti la cat s-ar ridica suma pe care Statul Roman ar putea s-o incaseze? 
Pai, hai sa luam urmatorul exemplu: 
Sa zicem ca au parasit Romania in conditiile de mai sus, aprox. 500 000 de tineri romani , care NU se mai intorc in Romania. 
Daca fiecare va fi obligat sa plateasca de exemplu 12 ani de scoala adica pana la inclusiv liceul... Statul Roman le cere numai 2500 euro pe an, asta inseamna ca trebuie sa plateasca statului 30 000 euro fiecare individ! 
Acum, 500 000indivizi x30 000euro =15000 000 000euro... adica, \"numai\" 15 miliarde euro! 
Oare, sunt numai 500000 de romani in situatia respectiva?  
Oare, numai 30 000 euro a cheltuit statul pe un tanar, din clasa I-a pana la bacalaureat?  
\"Ma tem\" ca suma ar putea fi mult mai mare iar Statul Roman, adica, romanii din Romania, platesc la CEDO daune unor escroci, si mai plateste(si a platit deja) si invatamantul/studiile unor romani, straini de Romania!
Scris de Pitt
16. 07-06-2010 10:41
Seniorii ,au amanetat tara
Cin plateaste aceasta ,,dreptate stramba\'?Eu spun sa-i multumim lui Campeanu [PNL] Lupu[PNTCD] Si altii care au construit asemenea legii in scop personal {PENREU AVERILE LOR ]Ex. cireasa pe tort ]Regele ; recupereaza prin retocedare ,palatele de la statul roman [ intretinute tot de stat 50 de ani ]si apoi le vinde tot statului ! Ce oameni sant aceia care ,,fabrica \" asemenea legi ? Le boteaza bombastic ,, legea retrocedarii averilor \" si ca fac dreptate ! . Dreptatea cui ? S-a schimbat atunci[ 1945 ] un regim politic care a atras ,,alta forma de propietate si organizare politica a tarii \" de ce trebuie recuperate propietatile ,care , atunci au fost facute in baza unor legi[ nationalizaere si gata ] Tara plateste si noi platim pe rege il doare undeva ca ,, noi platim ,mersul istoriei, care lui nu ia convenit, ,, pentru inbogatirea a o maina de oamenii \" fara s dovedeasca cum au fost facute acele bogatii. Daca au fost facute bogatiile dupa modelul patriciu sau dan ion popescu ori vantu etc.? Iata cum se conduce tara , e doar o politica de justificare pentru inbogatire ,, in diferite forme \",zic ei ca e democratie . Ha !Pana im \'89 romanii nu aveau nimic ,, totul era a statului \" beneficiarii fiind reprezentantii lor ,, activistii\" . Acum pentru ca s-au intors vechii propietarii care nu le-a lasat nimic prin legea retrocedarilor [ mai vor si bani pe deasupra ]. Ce s-a schimbat ? aiurea , nimic . Se impinge democratia in fata pentru a se justifica ,, ca sa vina acum ptriciu sa ne dea lectii de economie . Acum ,, activistii \" sant si propietari , ,, asta e deosebirea \" fondul e acelas ,,forma difera \"de justificare a propietatii . Atunci il mai putei intreba pe activist ;,, de unde atata bogatie \" acum ,, trebuie sa justifice bogatia altuia , adica a celui bogat ,, cel care intreaba \" Parsiva societate si spun ca Al naibii , da cinstea si dreptate din ei ,afara .
Scris de nicolae
17. 07-06-2010 11:41
@Sile
Foarte multi fac caz de aceasta Constitutie, 1923! Trebuie sa judecam foarte bine vremurile din acei ani. Adica, sa ne gandim, de ce aveau "unii" nevoie stridenta sa li se apere dreptul la proprietate...(exprimat in constituie prin cuvinte pompoase)!  
Sigur, proprietatea este un drept fundamental al fiecarui CETATEAN!  
Cred ca trebuie sa avem in vedere si acest aspect de... CETATEAN! 
De ce spun asta? 
Pentru ca, cei care au tinut sa fie mentionat expres acest drept al propietatii prin cuvinte ca, SACRU, etc. eu cred ca erau de fapt escrocii internationali, in acele vremi in Romania, prezenti in expolatara resurselor naturale(petrol, minereuri feroase si neferoase, aur-argint-cupru- aluminiu, resurse agricole, paduri, etc.) care, aveau stidenta nevoie, ca nu cumva cineva sa le puna in pericol jafurile sau "furturile legale"... proprietati lor imense, obtinute pe cai la 'marginea legii'(ca si astazi de fapt)...  
Aveau nevoie ca cineva(aricolele din constitutie) sa le protejeze jaful, ca nu cumva sa se atinga cineva de... "propietatile"(a se citi furaciunile lor)! Cam asta cred eu ca este cu acea constitutie din 1923! Sigur, nu trebuie inteles ca n-ar trebui mentionat in constituite, dreptul si apararea proprietatii... 
Dar, trebuie facuta in cuvinte echilibrate si trebuie, dupa parerea mea, mentionata chestiunea legalitatii prin care a fost/este dobandita respectiva proprietate.  
Altfel, respectivul articol de constitutie, poate apara prorietatile unor hoti si escroci!
Scris de Pitt
18. 07-06-2010 11:46
SA PLATEASCA EI!
De ce trebuie sa platim noi toti? De ce nu sunt obligati judecatorii sa suporte "nota de plata" de la CEDO? Stiti ce bataie de joc este la instantele din Bucuresti? Daca depui acum o cerere primesti termen peste NOUA LUNI! La arhiva la Judecatoria sectorului 1 e stai la coada ore in sir, program cu publicul cate doua ore pe zi de luni pana miercuri!!!Cred ca in felul acesta suntem impiedicati sa mai ajungem la CEDO!
Scris de Val
19. 07-06-2010 11:52
BRAVO RAMONA!
FELICITARI PENTRU ARTICOL! 
E bine ca se mai gandeste cineva si la aceia care sperau sa obtina despagubiri. Stiti cati oameni au murit fara sa-si vada notificarea solutionata? Si cati ar fi avut nevoie de acesti bani in ultimii ani ai vietii? Daca ar fi mai multi ziaristi ca dumneavoastra poate s-ar face dreptate in tara asta!
Scris de MATEI Petrisor
20. 07-06-2010 11:58
Ticalosia ticalosiilor e alta,
Ca toate averile romanilor acuzati fara nici un temei de legionarism, au fost inhatate de actualii banditi, in frunte cu Iliescu. Casa pe care a cumparat-o pe nimic tiganul bolsevic "sarac si cinstit" a apartinut unor proprietari care nu indraznesc sa se intoarca nici acum in tara. Mafia bolsevicilor de-abia ii asteapta sa le ia gatul.  
Acelasi lucru i s-a intamplat si lui Paul Goma, iar mai demult, lui Balcescu si Caragiale. Radacinile Mafiei din Romania sunt foarte adanci.
Scris de Istoria netrucata
21. 07-06-2010 13:38
SINGURA SOLUTIE
Este singura solutie. Am 89 de ani, sotul meu are 97. Dispozitia pentru despagubiri a fost emisa de Primaria Municipiului Bucuresti anul trecut in iulie, iar acum dosarul meu este abia la Prefectura pentru controlul de legalitate. Daca mai trec alti cativa ani pana cand se va emite titlul de despagubire, statul roman si-a atins scopul
Scris de Ana Singurean
22. 07-06-2010 13:41
JUSTITIE CORUPTA
La TRIBUNALUL BUCURESTI NU MAI VOR SA INREGISTREZE CERERILE TRIMISE PRIN FAX. dupa ce ca platim atatea taxe ca sa intretinem o JUSTITIE CORUPTA
Scris de Ion Apetrei
23. 07-06-2010 14:44
Noi, magistraţii imbecili
Cu sprijinul nemijlocit al criminalului stalinist, imbecil ca şi mine, Iliescu Ilici Ion organizăm un puci al magistraţilor în toată regula chiar dacă am păgubit Statul cu sute de milioane de euro, din incompetenţa noastră, la CEDO. Noi nu dăm socoteală numai în faţa "Marii adunături de nazişti pesedisto-PeNaLi" care este tutelată, încă, de mult iubitul nostru criminal stalinist Iliescu Ilici Ion. Noi credem cu tărie că poporul român este, încă, un popor de căcănari şi de aceea marşăm în forţă asupra Preşedintelui Băsescu care a rămas singur să lupte împotriva unor imbecili ca noi .
Scris de Mona Pivniceru
24. 07-06-2010 15:14
o adunatura de hoti si excroci.
Că trăim într-o ţară a paradoxurilor, a lucrurilor care se bat cap în cap, o ştie orice Român. Am în vedere, când mă refer la astfel de lucruri, nu fenomenul poltergeist, ci dinamica măsurilor, a legilor şi a normelor de drept care ne guvernează. Paradoxul că România e coruptă până în măduva oaselor, dar fără măcar un rechin trecut în rezervă, se vântură şi prin cancelariile europene, până ce curenţii de aer se împrăştie. 
Paradoxul paradoxurilor acestei Românii seduse şi abandonate este că are în frunte, pe toate palierele, numai şi numai oameni deştepţi, creiere luminate şi personalităţi de marcăRECTE BASELU,BOC ,ANASTASE,VIDEANU,GEOANA,ALDE BORBELIVENITI DIN PUSTA ISTORIEI,VLADESCU,FUNERIU,SI CU VOIA DUM.MAESTRA CARE CONDUCE DOUA MINISTERE UDREA CARNATAREASA DIN PLESCOI. În schimb, ţărişoara pe care ei şi-o perpelesc în alcov, după bunul plac, nu mai dispune nici de LAPTE IN TATE , DROB DE SARE IN SPINARE, MALAES IN CALCAES DE NIMIC .Violatorii de profesie îşi fac veacul pe la televiziuni, vorbindu-ne, ca nişte popi emblematici, de modul cum i-ar fi trebuit păzită fecioria. Şi pentru că milioanele de pensionari n-au fost în stare să ţină arma la picior, deştepţii neamului, confundând sula cu prefectura, au sărit să-i ardă şi pe ei SI NE MAI PUTANDUI ARDE UNDE VROIAU EI IAU ARS LA PENSIE CA ERA PREA MARE SI TRAIAU CA NABABI.
Scris de un"Pedelist"?
25. 07-06-2010 15:25
NESIMTIRE MARE LA JUDECATORIA SECTORULUI
Referitor la ce a scris un cititor mai inainte, la JUDECATORIA SECTORULUI 1 nici macar nu intra faxul. De luni bune ei spun ca au faxul defect. nesintire mai mare ca a functionarilor de la instante poti ga si doar la administratiile financiare.
Scris de LupuVASILE
26. 07-06-2010 16:29
Hotii dela Fondul Proprietatea
Dl Ionut Popescu actualul presedinte la fondul Proprietatea nu face altceva decat el si gasca sa incaseze salarii uriase.Orice act,orice solicitare este respinsa de aceasta gasca de hoti.Da,acest Popescu este un netrebnic ca si cei ce lau inscaunat acolo.Nemernicul nu tine cont ca majoritatea suntem batrani.Este usor dar rusinos sa furi batranii
Scris de Roxana Dumitriu
27. 07-06-2010 17:01
situatia dosarelor cf.L10
Ar trebui sa se faca o ancheta atat la Comisia pt.Legea 10 din Primaria Capitalei cat si la ANRP Bucuresti, caci acestia se considera stat in stat - nu dau socoteala nimanui si tergiverseaza sub diverse pretexte rezolvarea dosarelor de retrocedare.Nu raspund nici la scrisori sau memorii si nu primesc in audienta. De fapt pentru ce primesc salariile acesti oameni? 
Ce face Corpul de Control al Primului Ministru? Isi merita si acestia salariile?  
Dosarul meu,inregistrat sub nr.16520 la ANRP este retrimis la Comisia pt Legea 10 inapoi la Primarie pentru o presupusa greseala in Dispozitia nr.4499/2005 emisa de Comisia pt L10 din PMB. Si sta la aceassta comisie de 1 an de zile fara a corecta greseala (a lor nu a mea). Am 67 de ani. Cand sa ma mai bucur de mostenirea de la bunica mea?! Cererea ce a stat la baza dosarului meu a fost inregistrata in 2001, iar acum suntem in 2010. Cat va mai dura rezolvarea dosarului meu? Intre timp pretul terenului ce face obiectul dosarului scade pe zi ce trece. Cine va plati paguba pe care mi-o fac acesti oameni? :?
Scris de Butiuc
28. 08-06-2010 10:57
o veste proasta
am o veste proasta pentru APP: celebrele masuri legislative cu care trebuie sa se prezinte agentul guvernamental(roman) la CEDO, tocmai azi 08.06.2010. prevad reducerea despagubirilor in echivalent, la o..."valoare rezonabila"!!! astfel, guvernul pregateste "plafonarea" (limitarea) cuantumului despagubirilor la o valoare doar de ei stiuta! 
 
2 - statul roman prin ministerul de finante se pregateste sa vanda actiunile pe care le mai detine la Fondul Proprietatea pentru a face rost de bani pentu pensii si salarii ! aceste actiuni trebuiau date cf. L247/2005 (titlul VII) fostilor proprietari sub forma de despagubiri! 
 
de ce nu se sufla nicaieri o vorba despre asta? de ce nu scriu ziarele si despre acest aspect? APP chiar nu stie nimic? ma-ndoiesc! 
tocmai se pregateste o noua lege abuziva care sa le ia fostilor proprietari un drept deja castigat prin Legea 247 si nimeni nu zice nimic?!! 
halal curent de opinie!!!
Scris de viper
29. 09-06-2010 00:22
intrebare
stie cineva unde pot fi consulate/citite "masurile legislative" cu care s-a prezentat Statul Roman la CEDO, ieri, 8 iunie 2010 ? 
carei institutii oficiale trebuie sa ma adresez pentru aflarea acestor informatii ? 
multumesc anticipat pentru orice raspuns
Scris de nu stiu
30. 09-06-2010 00:45
A trebuit sa fie APP
O asociatie mica, nebagata in seama , boicotata pana si de proprietarii nefespagubiti ca sa se miste ceva. Acum iata-i treziti.! Dar can erati chemati de APP la o manifestatie publica deabia va tarati nadragii vreo 40 - 50. Acum v-a ocositio pe acilea dar sa fi platit si voi o cotizatie unei asociatii cxare iata v-a reprezentat si care plateste avocati la acest proces CEDO....nexam ! Eu zic ca multi nu merita sa li se retrocedeze ceva pentru ca ei au crezut ca "se da" ca pe vremea lui Ceasca. Nu s-a dat mai papagalilor pentru ca treuie luptat cu perseverenta ca sa invingi comunismul care pana si in unii loviti de el a intrat içn gene 
 
Poate ar treebui sa multumiti acelor cativa de la APP care s-au zbatut sa aduca un astfel de proces pe rol !
Scris de LIP
31. 30-10-2010 15:26
Această adresă e-mail este protejată împotriva spamului, JavaScript trebuie activat pentru a putea vizualiza pagina.
Sa nu uitam ca Imobilile furate de Dictatura Comunista, au intrat in partimoniul Statul Roman actual . Statul Roman actual a vandut dupa Revolutie , Immobilele furate de Dictatura Comunista .In acest sens Statul Roman actual participa mai departe la Crima Organizata de Dictatura Comunista . Valoarea furtului total al Immobilelor intrate in posesia si administratia Statului Roman dupa 1989 sa ridica la valoarea de Piata actuala de ca 500 de Miliarde de Euro. 
Ca atare Romania nu are un Staat Democrat ci o Dictatura Camuflata care exploateaza mai departe resursele Poporului Roman sustinuti de FMI /Banca Internationala si de Comunitatea Europeana. 
Regimul Politic al Statului Roman incearca cu sprijinul intereselor externe sa acopere mai departe furturile efectuate de Dictatura Comunista. Dupa Codul Penal al Romaniei cei care au participat la un Furt trebuie judecati. Buna credinta a cumparatorului unui bun furat este nulla dupa Codul Penal Roman. Cei care acopere, sustine sau participa la un furt incl. Organele Statului Roman sant de condamnati intre 1 an pana la 15 ani de incisoare dupa Codul Penal.
Scris de ion dreptate

Scrie un comenatriu
    Nume:
    Titlu:
    Commentariu:

    Cod de securitate:* Code


    Alte articole scrise de acelaşi autor:


     
    Arhiva 2010
     
    SC Dramiral Media Group SRL.
    Copyright © SC Dramiral Media Group SRL. Toate drepturile rezervate.
    Programare si design www.spider.ro