Oamenii care consumă alcool în cantităţi moderate au o stare a sănătăţii mai bună decât abstinenţii, însă nu există dovezi ştiinţifice prin care acest beneficiu să poată fi atribuit consumului de alcool, potrivit unui studiu publicat
în „European Journal of Clinical Nutrition“. „Trebuie să încetăm să justificăm consumul moderat de alcool prin argumentul sănătăţii“, a declarat endocrinologul Boris Hansel (spitalul Pitie-Salpetriere, Paris), coordonator al acestui studiu, preluat de AFP. Echipa sa a analizat datele clinice şi biologice colectate de la aproape 150.000 de adulţi (97.406 bărbaţi şi 52.367 de femei), care şi-au făcut analizele medicale la o clinică din Paris, între anii 1999 şi 2005. Vârsta medie a fost de 47,6 ani în cazul bărbaţilor şi de 47 de ani în cazul femeilor. 13,7% dintre bărbaţi şi 23,9% dintre femei erau abstinenţi. Consumul de alcool creşte odată cu înaintarea în vârstă, a arătat acest studiu şi, cu excepţia persoanelor cu vârsta sub 30 de ani, vinul este băutura cea mai consumată. IMC (indicele de masă corporală), factorii de risc cardiovasculari, depresia, capacităţile respiratorii: toţi aceşti indicatori sunt mai buni în cazul persoanelor care beau cantităţi moderate de alcool (circa două pahare pe zi) comparativ cu cele care nu beau deloc alcool sau cele care fac exces. Însă există şi alţi indicatori, luaţi prea puţin sau deloc în considerare în studiile precedente, care sunt mai buni în cazul celor care consumă alcool în cantităţi moderate, precum nivelul de activităţi fizice şi cel socioprofesional. „Nu există niciun motiv să credem că un anumit consum de alcool creşte nivelul socioprofesional“, a spus Hansel. „Ceea ce se observă clar aici este că toţi cei care beau alcool în cantităţi moderate au, de altfel, un stil de viaţă mai sănătos“, a afirmat acesta. Printre ipotezele posibile, diferenţele în ceea ce priveşte stilul de viaţă par determinante. „Independent de orice, un cadru superior nu trăieşte la fel ca un muncitor“, a adăugat Hansel. Controlarea consumului de alcool ar putea fi şi influenţată genetic, vizând o mai bună capacitate de a stăpâni dependenţa. Acest nou studiu nu arată un rol toxic al alcoolului. El nu permite nici eliminarea unui eventual rol protector în ceea ce priveşte sănătatea cardiovasculară. Hansel este de părere că munca medicilor nu pune capăt dezbaterilor aproape pasionale în Franţa asupra rolului protector presupus al consumului moderat de alcool, în special de vin. „Însă putem transmite un avertisment“, precizează acesta, adăugând că argumentul sănătăţii în favoarea consumului de alcool „nu este deloc justificat astăzi“. Pentru Hansel, nu este vorba de a interzice alcoolul, ci de a face bine diferenţa între motivele pentru care se consumă alcool. „Să bei ca să fii sănătos - nu. Să bei puţin, pentru propria plăcere - da“, a menţionat acesta. Citeaza acest articol pe saitul tau
|
|
|