Home Economic-Financiar Un bucureștean dă în judecată BCR pentru că și-a pierdut avansul pentru...

Un bucureștean dă în judecată BCR pentru că și-a pierdut avansul pentru casă

DISTRIBUIŢI

Sistemul bancar românesc traversează cea mai profundă criză de personal din ultimii ani. Băncile sunt tot mai agresive în lupta pentru cota de piață și deschid unitate după unitate. Problema este că, de multe ori, instituțiile financiare nu găsesc lucrători pentru noile unități sau apelează la tineri fără experiență. În final, lipsa de personal sau slaba pregătire a acestuia se răsfrânge asupra calității serviciilor oferite clienților și, evident, asupra imaginii respectivei bănci.
Unul dintre multele exemple de acest gen este cazul bucureșteanului Leonard D., care a pierdut avansul de 15.000 de euro dat pentru cumpărarea unui apartament, pentru că BCR a întârziat cu trei săptămâni procesarea dosarului de credit.
Leonard D. găsise un apartament de trei camere în cartierul Militari, unde ar fi vrut să se mute cu soția și cei doi copii. Apartamentul era deja intabulat și, pentru că ofițerul de credite de la BCR l-a asigurat că procesarea dosarului nu poate dura mai mult de trei-patru săptămâni, Leonard D. a plătit vânzătorului un avans de 15.000 de euro. "Am făcut cu vânzătorul contract la notariat, i-am dat avans și am trecut în contract că semnez cu el în șapte săptămâni ca să am o marjă de asigurare de trei săptămâni, deși ofițerul de la bancă mi-a spus că nu există să dureze aprobarea mai mult de patru săptămâni", povestește acesta Asociației Asistență pentru Consumatori (www.AsistentaPentruConsumatori.ro).
După mai multe amânări, pentru care s-au invocat scuze mai mult sau mai puțin bizare, lui Leonard D. i s-a spus că "din lipsă de personal" dosarul său nu a putut fi procesat în cele șapte săptămâni care trecuseră.
Deși a încercat să discute cu vânzătorul, bucureșteanul nu a reușit să îl convingă pe acesta să îi acorde mai mult timp pentru obținerea banilor, pierzând avansul de 15.000 de euro.
Creditul a fost aprobat în cea de-a opta săptămână, iar Leonard D. s-a adresat avocaților de la Urban și Asociației pentru a cere BCR daune de 150.000 de euro.
"Este mai mult decât șocant ce a pățit Leonard și, într-adevăr, nu este posibil ca la cât de mult profit fac băncile în România, să se poarte în așa hal cu clienții lor. Este problema acestor bănci și culpa lor că au preferat să se extindă haotic, să deschisă sute de agenții, sucursale și filiale, fără să vadă că în România este criză de personal (…) Trebuiau să prevadă acest lucru și să aibă decența și moralitatea de a le spune clienților să aibă răbdare pentru că nu au logistica necesară să își onoreze promisiunile din reclame, unde creditul se dă în 24 de ore", spune avocatul Iulian Urban, precizând că BCR va trebui să plătească daune în Justiție lui Leonard, pentru că este mai mult decât evidentă culpa lor.

POSTAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi regulamentul.